کد خبر: 16821
تاریخ انتشار: یکشنبه, 06 مهر 1393 - 08:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

بزرگداشت هفته دفاع مقدس در كتابخانه ملی برگزار شد

      مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس، با حضور جمعي از رزمندگان، ايثارگران و فرماندهان سال هاي  دفاع مقدس در سالن همايش كتابخانه ملي برگزار شد.
بزرگداشت هفته دفاع مقدس در كتابخانه ملی برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، در اين مراسم  دكتر صالحي ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و سالروز شكست حصر آبادان گفت: خداوند را شاكريم كه عزت را به نظام و رهبري انقلاب و همه عزيزان و بزرگان داد كه نظام اسلامي را از توطئه دشمنان قسم خورده ايران اسلامي نجات دهند.

 

وي با اشاره به قدر و اهميت امنيت در زندگي بشر تصريح كرد: امنيت از نعمت هاي مجهول است كه تا نا امني به وجود نيايد مفهوم پيدا نمي كند.

 

صالحي در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت جانفشاني ها و رشادت هاي رزمندگان هشت سال دفاع مقدس افزود: عده اي از جان خود گذشتند و با دشمن در مرزها جنگيدند تا ما بمانيم و در امنيت و آرامش زندگي كنيم.امنيت امروز مرهون دلاوري ها و از جان گذشتگي هاي ديروز رزمندگان ، شهدا و جانبازان است.

 

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي در ادامه سخنانش ضمن پاسداشت ياد و خاطره شهدا و ايثارگران دفاع مقدس تصريح كرد: بي انصافي و بي عدالتي است اگر هر روز به ياد اين عزيزان نباشيم و شكر گزار فداكاري هاي آنان نباشيم.

 

وي افزود: ارزش هاي بنيادي جامعه ما اسلام و انقلاب است و بخشي از هويت ما را در برمي گيرد، وقتي از هويت ديني صحبت به ميان مي آيد رسول خدا ، ائمه اطهار و قرآن  مطرح مي شوند و زماني كه از هويت ملي سخن مي گوييم سرزمين و پرچم و مجموعه اي از شاخص ها كه هويت ملي را شكل مي دهند به ذهن مي رسند.

 

صالحي با اشاره به اين موضوع كه هويت ايراني و اسلامي ما در گرو انقلاب اسلامي است افزود: انقلاب اسلامي در گرو فداكاري هاي مرداني است كه اين انقلاب را زنده نگه داشته اند و امروز هر يك از جانبازان و يادگاران دفاع مقدس عنصر هويت بخشي هستند براي نسلي كه روزگار جنگ را درك نكرده است.

 

وي با ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ايثارگران و ذكر اين مورد كه رسالت و اهداف شهدا هر روز بايد در ذهن ما مرور شود و چراغ راه ما باشد گفت: همه بايد تلاش كنيم در گوشه اي از زندگي خود تصويري از دفاع مقدس داشته باشيم نه از باب تكرار كه از ديد هويت بخشي، بايد نمادي از شهدا داشته باشيم كه هر روز در ذهنيت و باور خود بدانيم كه امنيت و آرامش امروز مديون از جان گذشتگي شهداست.

 

در ادامه مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس دكتر حبيب الله عظيمي مشاور رئيس سازمان ، هيئت علمي سازمان اسناد و كتابخانه ملي و جانباز 70% به ذكر خاطرات دفاع مقدس پرداخت.

 

وي با اشاره به رشادت ها و دلاوري هاي رزمندگان در سال هاي جنگ به گوشه اي از حماسه آفريني هاي آنان در شكست حصر آبادان اشاره كرد و افزود: امروز امنيت و آرامش خود را مديون خود شهدا هستيم و ان شاالله ادامه دهنده راه شهيدان هستيم.

 

در بخش ديگري از اين مراسم سردار قرباني رزمنده سالهاي دفاع مقدس، مشاور رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح و رئيس سازمان موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس به ايراد سخنراني پرداخت.

 

وي ضمن تبريك به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: از ساليان گذشته كشورهاي استعمارگر به دنبال تجزيه كردن ايران بزرگ بوده اند و بر پايه اسناد و مدارك موجود بيش از 440 جنگ در سرزمين ايران به وقوع پيوسته است.

 

سردار قرباني با اشاره به وقايع سالهاي پيش و پس از وقوع انقلاب اسلامي و بررسي سير تحولات  تاريخي رخ داده در ايران تصريح كرد: حتي در دوران پهلوي اول و پهلوي دوم نيز بخش هايي از اين سرزمين به طرق مختلف اعم از رفراندوم مذاكره تهديد تطميع و غيره از خاك سرزمين مادري جدا شد، تنها پس از انقلاب اسلامي بود كه با رهبري حضرت امام خميني و درايت و مديريت ايشان تماميت ارضي ما حفظ شد.

 

مشاور رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: ابرقدرت ها كه از شكل گيري انقلاب اسلامي در ايران وحشت زده بودند و نمي توانستند اين وضعيت را تحمل كنند، با استفاده از ترفند هاي مختلف از جمله كودتا و خرابكاري داخلي و ايجاد نا ارامي و اغتشاش در جاي جاي ايران از جمله خوزستان، كردستان، سيستان و بلوچستان و شهر هاي ديگر در سال هاي ابتدايي پيروزي انقلاب اسلامي سعي در از بين بردن اين انقلاب نوپاي مردمي داشتند كه همه اين تحركات با تدبير و هوشياري امام خميني و سربازان انقلاب و امام با شكست روبرو شد.

 

وي با اشاره به حمايت هاي همه جانبه كشورهاي مختلف از جمله آمريكا انگليس و فرانسه از صدام حسين براي آغاز جنگ بر عليه ايران افزود: اگر رشادت ها و از جان گذشتگي فرزندان اين مملكت و كمك هاي الهي نبود ما امروزه اين سطح از امنيت را نداشتيم. در ابتداي جنگ ما با حداقل امكانات و با توكل به خداوند متعال به فرموده حضرت امام به جبهه ها شتافتيم .

 

سردار قرباني در بخش ديگري از سخنان خود به بيان خاطراتي از روز هاي حماسه و خون پرداخت و افزود: در آن سال ها صدام با حمايت ابرقدرت ها تا بن دندان مسلح بود و به خيال خود قصد داشت يك هفته اي تهران را فتح كند ، اما با رشادت هاي نيروهاي مردمي و سپاه و ارتش و بسيج  براي تسلط بر خرمشهر 34 روز متحمل تلفات بسياري شد.

 

رئيس سازمان موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در پايان سخنان خود ضمن اشاره به الاف الهي در جنگ تصريح كرد: ما با توكل به خداوند و عنايت اهل بيت توانستيم سر پا بايستيم و بايد قدر تلاش و زحمات و فعاليت هاي رزمندگان و شهدا و ايثارگران را بدانيم، اگر امروزه كسي بدون حضور ايران اسلامي در معادلات منطقه نمي تواند تصميم گيري كند و نقش ايران در تحولات عراق، لبنان و سوريه انكار نكردني است همه اين ها مديون خون شهدا و رشادت ها و دلاوري هاي آنان است و ما بايستي تحت رهبري رهبر معظم انقلاب پاسدار و رهرو راه شهدا باشيم.

 

گفتنی است، در پايان اين مراسم لوح سپاسي توسط دكتر صالحي به سردار قرباني به رسم يادبود و پاسداشت رشادت هاي رزمندگان اسلام در جبه هاي جنگ، اهداء شد.

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: