هفته کتاب فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

 

به گزارش لیزنا، در این جلسه محمدجواد حسین زاده، مدیر کل کتابخانه های عمومی کرمان، ضمن اشاره به نقش و جایگاه کتاب و کتابخوانی در گسترش دانش و ارتقای میزان آگاهی های عمومی گفت : هفته کتاب زمان مناسبی جهت نشر و گسترش فرهنگ کتابخوانی است .

 

وی گفت : میزان پیشرفت فرهنگ در هر جامعه بستگی تنگاتنگی به میزان مطالعه فردی و برخورد شایسته افراد آن جامعه با کتاب و کتابخوانی دارد .

 

 حسین زاده با اشاره به این مطلب که کتابخانه های عمومی در آگاهی بخشی به جامعه نقش اساسی دارند بر لزوم برگزاری با شکوه هفته کتاب و اجرای برنامه های تأثیر گذار و پر محتوا تأکید کرد .

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: باید تلاش نمود از طریق تبیین جایگاه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه مفید زمینه تعالی جامعه را فراهم نماییم .

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی کرمان افزود:تجلیل ازکتابداران ،خیرین کتابخانه ساز و دست اندرکاران حوزه کتاب و کتابخانه ها، افتتاح کتابخانه های عمومی ، راه اندازی کتابخانه های مشارکتی، اجرای برنامه های فرهنگی و مسابقات کتابخوانی در سطح کتابخانه های عمومی استان از جمله فعالیت های پیش بینی شده این اداره کل در هفته کتاب است.