کد خبر: 16828
تاریخ انتشار: یکشنبه, 06 مهر 1393 - 11:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

ضرورت نیازسنجی در حوزه واردات اقلام چاپی

      مدیرکل دفتر چاپ و نشر در مراسم جشن خانواده صنعت چاپ مازندران عنوان کرد: باید با بررسی و پژوهش و مشخص کردن نیازهای دستگاه‌ها نسبت به واردات اقلام چاپی اقدام کنیم تا شاهد رکود در چاپخانه‌های استان‌ها نباشیم.
ضرورت نیازسنجی در حوزه واردات اقلام چاپی

 

 به گزارش لیزنا، جشن بزرگ خانواده صنعت چاپ استان مازندارن با حضور محمودرضا برازش مدیرکل دفتر چاپ و نشر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مازندران، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کارگران صنعت چاپ استان برگزار شد.

 

مدیرکل دفتر چاپ و نشر در صحبت‌های خود با اشاره به گذشت 2 قرن از حضور دستگاه چاپ در ایران گفت: در صد سال نخست ورود این صنعت به کشورمان بیشترین نوع کار تکثیر و چاپ اوراق کاغذی بوده است. در صد سال دوم این نیازها تغییر پیدا کردند و در حال حاضر صنعت چاپ نقش دیگری در جامعه پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به گردش مالی این صنعت در جهان گفت: این صنعت در حال حاضر در جهان گرش مالی 860 میلیارد دلاری دارد. در این گردش مالی 5 درصد سهم کتاب و 15 درصد به نشریات اختصاص دارد. 80 درصد دیگر نیز به حوزه تبلیغات، بسته‌بندی موادغذایی و بهداشتی و... مربوط می‌شود.

 

برازش با اشاره به کاهش کار چاپ در استان مازندران گفت: در سال جاری حدود 60 هزار تن اقلام چاپی از قبیل هولوگرام، تراکت، لیبل و جعبه وارد کشور شده است. این امر موجب رکود در صنعت چاپ شده است. باید با بررسی و پژوهش و مشخص کردن نیازهای دستگاه‌ها نسبت به واردات اقلام چاپی اقدام کنیم تا شاهد رکود در چاپخانه‌های استان‌ها نباشیم.

 

مدیرکل دفتر چاپ و نشر همچنین از ظرفیت های استانی در حوزه کشاورزی و گردشگری سخن گفت و عنوان کرد: می‌توان از این پتاسیل‌های استانی برای ایجاد کار برای چاپخانه‌داران بهره برد.

 

همچنین در اختتامیه این مراسم از پیشکسوتان منتخب صنعت چاپ استان مازندران تجلیل و قدردانی شد.

 

گفتنی است جشن بزرگ خانواده صنعت چاپ استان مازندارن در تاریخ 30 شهریور ماه در برگزار شد.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: