کد خبر: 16839
تاریخ انتشار: دوشنبه, 07 مهر 1393 - 17:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

بازدید رئیس کتابخانه ملی از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز

      دكتر صالحي و جمعي از معاونين وي در مراسم افتتاحيه دوازدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تبريز حضور يافتند.
بازدید رئیس کتابخانه ملی از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز

 

به گزارش لیزنا، دكتر صالحي بيان داشت: مسير توسعه جامعه از اخلاق مي گذرد و اگر اخلاق و فرهنگ صحيح در جامعه حاكم نباشد، جامعه روند قهقرايي طي خواهد كرد. وي ادامه داد: باید در کنار مصرف مادی به مصرف فرهنگی نیز توجهی خاص داشت و انس با کتاب  ومطالعه آن بهترین مصرف فرهنگی است.

 

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي در ادامه زیست فرهنگی را همان زیست اخلاقی دانست که دل های انسان ها را نسبت به هم نرم و عاطفی می سازد و عامل بازدارنده از جنگ و خشونت و بزه کاری در جامعه است.

 

وي ادامه داد: ‌زیست فرهنگی و اخلاقی در جامعه کم بوده  و آمار طلاق و بزهکاری نشان  از نبود زیست فرهنگی در جامعه است که با توجه به زیست اخلاقی میتوان شاهد برکات آن در جامعه بود.

 

وی گفت: علت اصلی گرانی ها، چالش های اقتصادی و مشکلات مختلف در جامعه از نبود توسعه فرهنگی ناشی می شود و اگر توسعه اخلاقی و فرهنگی در جامعه باشد مسایل دیگر نیز حل خواهد شد.

 

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی  ایران یادآور شد: هر چند مصرف فرهنگی فقط کتاب نیست و فیلم و شعر و تئاتر و مسائل دیگر نیز همه از مصارف فرهنگی هستند اما بنیاد همه اینها مطالعه است.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش ارزشمند آذربایجان در تحولات فرهنگی  جامعه اظهار داشت: اگر می خواهیم آذربایجان همانند صد سال گذشته منشاء تحولات مهم جامعه باشد باید به زیست و اخلاق فرهنگی توجه کرد، آذربایجان می تواند به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود و این ظرفیت را نیز دارد و در همین مسير باید سطح مطالعه کتاب بالا رود.

 

لازم به ذكر است دكتر صالحي همچنين در بازديد از مركز شمال غرب سازمان اسناد و كتابخانه ملي در تبريز با تك تك پرسنل مركز مذكور ديدار كرد و دستور رسيدگي به مشكلات ايشان را صادر كرد.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: