بازدید رئیس کتابخانه ملی از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز

 

به گزارش لیزنا، دكتر صالحي بيان داشت: مسير توسعه جامعه از اخلاق مي گذرد و اگر اخلاق و فرهنگ صحيح در جامعه حاكم نباشد، جامعه روند قهقرايي طي خواهد كرد. وي ادامه داد: باید در کنار مصرف مادی به مصرف فرهنگی نیز توجهی خاص داشت و انس با کتاب  ومطالعه آن بهترین مصرف فرهنگی است.

 

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي در ادامه زیست فرهنگی را همان زیست اخلاقی دانست که دل های انسان ها را نسبت به هم نرم و عاطفی می سازد و عامل بازدارنده از جنگ و خشونت و بزه کاری در جامعه است.

 

وي ادامه داد: ‌زیست فرهنگی و اخلاقی در جامعه کم بوده  و آمار طلاق و بزهکاری نشان  از نبود زیست فرهنگی در جامعه است که با توجه به زیست اخلاقی میتوان شاهد برکات آن در جامعه بود.

 

وی گفت: علت اصلی گرانی ها، چالش های اقتصادی و مشکلات مختلف در جامعه از نبود توسعه فرهنگی ناشی می شود و اگر توسعه اخلاقی و فرهنگی در جامعه باشد مسایل دیگر نیز حل خواهد شد.

 

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی  ایران یادآور شد: هر چند مصرف فرهنگی فقط کتاب نیست و فیلم و شعر و تئاتر و مسائل دیگر نیز همه از مصارف فرهنگی هستند اما بنیاد همه اینها مطالعه است.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش ارزشمند آذربایجان در تحولات فرهنگی  جامعه اظهار داشت: اگر می خواهیم آذربایجان همانند صد سال گذشته منشاء تحولات مهم جامعه باشد باید به زیست و اخلاق فرهنگی توجه کرد، آذربایجان می تواند به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود و این ظرفیت را نیز دارد و در همین مسير باید سطح مطالعه کتاب بالا رود.

 

لازم به ذكر است دكتر صالحي همچنين در بازديد از مركز شمال غرب سازمان اسناد و كتابخانه ملي در تبريز با تك تك پرسنل مركز مذكور ديدار كرد و دستور رسيدگي به مشكلات ايشان را صادر كرد.