کد خبر: 16847
تاریخ انتشار: سه شنبه, 08 مهر 1393 - 08:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

همایش بین‌المللی «ادبیات تطبیقی فارسی و عربی» برگزار می‌شود

      دومین همایش بین‌المللی «ادبیات تطبیقی فارسی وعربی»، هشتم  و نهم مهرماه سال جاری دردانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
همایش بین‌المللی «ادبیات تطبیقی فارسی و عربی» برگزار می‌شود

 

به گزارش لیزنا، به دنبال برگزاری نخستین همایش بین‌المللی ادبیات تطبیقی فارسی وعربی در سال 2010 میلادی در لبنان و هم‌چنین به منظور شناخت اندیشه‌های مشترک ایران و عرب و نزدیک‌سازی فرهنگ و ادبیات فارسی و عربی، دومین همایش بین‌المللی ادبیات تطبیقی فارسی و عربی، به همت دانشگاه فردوسی و با مشارکت سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی با حضور 22 تن از استادان برجسته‌ی زبان و ادبیات فارسی و عربی از کشورهای خارجی در مشهد برگزارمی شود.

 

در این همایش که با هدف ارتباط بیشتر ادبیات فارسی و عربی و باعناوین نظریه‌ها و روش‌شنـاسی ادبیات تطبیقی، تأثیر زبان و ادبیات فارسی و عربی برادبیات جهان و چشم‌اندازهای پژوهش‌های ادبیات تطبیقی فارسی و عربی برگزار می‌شود،مقالات برتر از اساتید زبان و ادبیات فارسی کشورمان و استادانی از کشورهای لبنان،مصر، تونس، قطر، عمان، آذربایجان و اردن پذیرفته شده که در مدت دو روز برگزاری درسالن‌های مجزا با محوریت‌های مختلفی ارائه می‌شوند.

 

از سخنرانان ویژه‌ی این همایش می‌توان به محمدعلی آذرشب، یوسفبکار، ویکتور الکک، موسی اسوار اشاره کرد.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: