کد خبر: 16852
تاریخ انتشار: سه شنبه, 08 مهر 1393 - 10:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

بخش کودک کتابخانه عمومی شهید مطهری رامشیر افتتاح شد

      با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، فرماندار رامشیر، بخشدار مرکزی، شهردار رامشیر، فرماندهان نظامی و انتظامی و دیگر مسئولان شهرستان بخش کودک کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان رامشیر افتتاح شد.
بخش کودک کتابخانه عمومی شهید مطهری رامشیر افتتاح شد

 

به گزارش لیزنا، در مراسم افتتاح بخش کودک کتابخانه عمومی شهید مطهری در شهرستان رامشیر منصور کوهی رستمی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: بسیاری از دانشمندان و روانشناسان معتقدند که اساس و زیربنای شخصیت انسان در سالهای اول زندگی پایه‌گذاری می­شود و آموخته­های این دوران، تاثیر عمیقی بر آینده­ی زندگی فرد دارد.

 

وی افزود: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور نیز بایستی از همین سالهای کودکی شروع شود. کودکان باید از سنین کودکی تشویق به استفاده از کتابخانه شوند، چون این کار باعث می­شود که آنها با احتمال زیاد در سال­هاي بعد، به صورت افراد استفاده کننده از کتابخانه باقی بمانند.

 

رستمی تاکید کرد: ارتقاء سطح مطالعه و کتابخوانی فرآیندی است که بایستی از خانواده شروع، در مدرسه قوام پیدا کرده و در کتابخانه­های عمومی به رشد و بالندگی برسد. در خانواده های ما به دلایل مختلف این مهم مورد توجه جدی والدین قرار نمی­گیرد، بنابراین کتابخانه های عمومی مسئولیت ویژه­اي در حمایت از فرآیند آموزش خواندن و مطالعه براي کودکان بر عهده دارد و یکی از مهم­ترین وظایف کتابخانه­های عمومی اجراء و تقویت عادت مطالعه در کودکان از سنین خردسالی است.

 

سرپرست اداره کل در ادامه عنوان کرد: یکی از برنامه­های بلند مدت این اداره کل تمرکز بر خانواده محور کردن کتاب و کتابخوانی و توجه ویژه به کودکان و نوجوانان است. البته کتابخانه­های عمومی نیز برای پاسخ گویی به نیازهای متنوع کودک امروز بایستی بتواند خود را با نیازهای متفاوت نسل جدید همگام سازد.

 

وی با اشاره به تعداد بخشهای کتابخانه های عمومی استان افزود: در حال حاضر در 157 کتابخانه عمومی نهادی استان دارای منابع کودک و نوجوان و در 90 کتابخانه بخش مستقل کودک و نوجوان وجود دارد. تعداد 214780 نسخه کتاب کودک و نوجوان در کتابخانه­های عمومی استان خوزستان وجود دارد که بیش از 40 هزار عضو کودک و نوجوان کتابخانه­های عمومی استان از این منابع استفاده می­کنند.

 

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در دو سال گذشته ضمن توجه به بخش کودک، در حد توان سعی شده است ضمن ایجاد بخش­های مستقل کودک و نوجوان در کتابخانه­های عمومی استان، نیروی انسانی متخصص، تجهیزات مورد نیاز نیز تهیه و در اختیار کتابخانه­های عمومی استان قرار گیرد.

 

وی گفت: در حال حاضر فضای بخشهای کودک و نوجوان کتابخانه­های عمومی بیش از 2400 مترمربع است که تعداد 1200 صندلی کودک، 500 قفسه کتاب و 320 میز کودک در این بخش­ها موجود است و ما معتقدیم این ظرفیت ناچیزی برای استان است و بایستی برنامه مدونی جهت تقویت بخش­های کودک و نوجوان کتابخانه­های عمومی استان تدوین شود که بتواند ضمن جذب حداکثری به نیازهای نسل جدید نیز پاسخ دهد.

 

رستمی در پایان افزود: با توجه به همین نگاه امروز هم بخش کودک کتابخانه عمومی شهید مطهری رامشیر که قبلا 25 متر مربع بوده است به دلیل استقبال خوب کودکان و نوجوانان عضو این کتابخانه به  60  متر مربع گسترش پیدا کرده است و با اعتباری بالغ بر 160 میلیون ریال این بخش گسترش و تجهیز شده است و ان شاءالله با برنامه های متنوعی که همکاران من در این کتابخانه خواهند داشت شاهد استقبال و رونق کتاب و کتابخوانی در کودکان و نوجوانان رامشیری باشیم.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: