کد خبر: 16858
تاریخ انتشار: سه شنبه, 08 مهر 1393 - 16:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

ویژه برنامه های کتابخانه های عمومی میاندورودبه مناسبت هفته دفاع مقدس

      ویژه برنامه های کتابخانه های عمومی میاندورودبه مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.
ویژه برنامه های کتابخانه های عمومی میاندورودبه مناسبت هفته دفاع مقدس

 

به گزارش لیزنا، محمد طالبی اسبوئی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میاندورود، از افتتاحیه نمایشگاه نقاشی فرهنگ هنر دفاع مقدس، جلسه کتابخوانی عاشقان وطن و بازدید کاروان دوستان کتاب از کتابخانه ی عمومی شهرستان و نیز برگزاری مسابقه نقاشی ستارگان به همراه قرعه کشی خبر داد.

 

محمد طالبی اسبوئی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میاندورود به افتتاحیه نمایشگاه نقاشی فرهنگ هنر دفاع مقدس  در سوم مهر 1393 اشاره کرد و اظهار داشت: این نمایشگاه گروهی نقاشی در کتابخانه­ی عمومی امیرالمومنین (ع) با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میاندورود، اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میاندورود، و مؤسسه فرهنگی هنری آتیه سازان ادیب جاوید برپا شده است.

 

طالبی اسبوئی در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه حاضر تعداد 20  اثر از تعدادی از اعضای فعال و هنرمند کتابخانه شامل نقاشی و تصویر سازی با ماسه و رنگ روغن بر روی بوم در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

 

اسبوئی توضیح داد: موضوع کارهای ارائه شده در این نمایشگاه مربوط به دفاع مقدس و شامل موضوعاتی همچون جنگ، فضاسازی جنگ، پرچم مقدس ایران و غیره است.

 

وی یادآور شد: اين نمايشگاه كه به منظور حمايت از اعضای فعال کتابخانه به ویژه هنرمندان کودک، نوجوان، و جوان و  همچنين آشنايي مردم شهرستان با هنرهاي مختلف و هنرمندان آن برگزار شده است با به نمايش گذاردن 20 اثر از آثار هنرمندان کودک، نوجوان، و جوان، از تاريخ 3 تا 8 مهر ماه93 به مدت شش روز ميزبان علاقه‌مندان بود.

 

طالبی اسبوئی، از جلسه کتابخوانی عاشقان وطن که با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میاندورود و پایگاه شهدای شهر سورک انجام شد به عنوان دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس یاد کرد و در این خصوص گفت: 3 مهر ماه1393 به مناسبت هفته دفاع مقدس، جلسه کتابخوانی عاشقان وطن در یکی از کلاس­های جامعه القرآن الکریم شهر سورک با حضور خردسالان، کودکان، و خانواده ­ها و مربیان آنها برگزار گردید، که در این جلسه قسمتی از کتاب با عنوان «اسم من چفیه است»  از کتاب «مجموعه کتاب­های اسم من» نوشته ی مرتضی سرهنگی با همکاری کودکان خوانده شد و با توجه به متن کتاب، از سوی دو تن از همیاران کتابخانه، خانم ها سلیمه صعودی و مهدیه رمضانی به صورت نمایش به اجرا در آمد.

 

گفتنی است بعد از اجرای جلسه کتابخوانی، چهار سوال از کتاب خوانده شده طرح و در بین 18 نفر از شرکت کنندگان توزیع گردید. این جلسه با شعرخوانی از کتاب شعر گل، آینه، قرآن از سوی همیاران کتابخانه و اهدای جوایز به دو تن از برندگان، سید امیر محمد موسوی پور و بهسا نبی زاده به خاطر پاسخگویی درست به سوالات مطرح شده از کتاب اتمام یافت.

 

وی در ادامه از بازدید کاروان پیاده روی دوستان کتاب از کتابخانه عمومی شهرستان خبرداد؛  کاروان دوستان کتاب با تلاش و زحمات بی وقفه ی مسئول و مربیان جامعه القرآن الکریم شعبه ی مرکزی شهرستان راه اندازی شد و با هماهنگی جامعه القرآن الکریم،  قرآن آموزان به همراه مادرانشان، عصر ششم مهر ماه 1393 آخرین روز هفته دفاع مقدس، از جامعه القرآن الکریم شعبه مرکزی شهرستان میاندورود تا کتابخانه ی عمومی امیرالمومنین (ع) شهر سورک را پیاده‌روی کردند و از کتابخانه ی عمومی شهرستان بازدید به عمل آوردند. 

 

محمد طالبی اسبوئی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میاندورود در حاشیه پیاده ‌روی کاروان دوستان کتاب گفت: کاروان دوستان کتاب با هدف نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین آحاد جامعه و ایجاد شور و نشاط در بین خردسالان و کودکان کتابخوان و خانواده های آنها برگزار شده است.

 

طالبی اسبوئی با بیان اینکه استقبال خوبی نیز از سوی همه ی  قرآن آموزان این موسسه قرآنی انجام شده است، تصریح کرد: اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میاندورود تلاش دارد تا به ترویج و گسترش همه ی جانب فکر و فرهنگ کتابخوانی در کل شهرستان بپردازد.

 

طالبی اسبوئی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر خانواده‌ها به کتاب اظهار داشت: یکی از ضروری ترین کارها برای رشد فکر و هوش و خلاقیت کودک، ارتباط مستمر کودکان با کتاب است و نقش کتاب در افزایش آگاهی همه ی گروه ها به ویژه گروه سنی خردسال، کودک، و نوجوان انکارناپذیر است؛ با توجه به این مسئله مهم ضروری است خانواده ها، زمینه ی کتاب و کتابخوانی را برای خویش و فرزاندانشان فراهم آورند.

 

طالبی اسبوئی در ادامه از برگزاری مسابقه نقاشی ستارگان به مناسبت هفته دفاع مقدس، با موضوع مقاومت و دفاع مقدس، در کتابخانه ی عمومی امیرالمومنین (ع) شهر سورک خبر داد.

 

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یادآور شد: بزرگ‌مردان ایران، در 8 سال دفاع مقدس، رشادت‌های بی‌نظیری انجام دادند و با دست خالی، در برابر دنیا ایستادند و بر ماست که یاد و خاطره این عزیزان را گرامی بداریم.

 

طالبی اسبوئی تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این مسابقه، انتقال این رشادتها به نسل بعد و پاسداشت شهدای جنگ تحمیلی بوده است و از این رو، سعی شد با برگزاری این مسابقه، دلاوری ها و رشادت های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس یادآوری شود.

 

وی عنوان کرد: این مسابقه با همکاری جامعه القرآن الکریم شعبه ی مرکزی شهرستان میاندورود، همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس انجام شد که پس از داوری‌ نقاشی خردسالان و کودکان، نتایج در پایان مسابقه اعلام و به 2 نفر از برگزیدگان  خانم پرنیان وفایی و آقای محمدابراهیم ابراهیمی جوایز نفیسی اهدا شد.

 

در پایان این مسابقه، به همه ی خردسالان و کودکان حاضر در کاروان دوستان کتاب و شرکت کنندگان مسابقه نقاشی ستارگان بسته ای فرهنگی هدیه داده شد. در حاشیه این بازدید و مسابقه، از نمایشگاه فرهنگ هنر دفاع مقدس که در کتابخانه ی عمومی امیرالمومنین (ع) به مناسبت هفته دفاع مقدس دایر گردیده بود از سوی حاضرین بازدید به عمل آمد.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: