کد خبر: 16992
تاریخ انتشار: سه شنبه, 22 مهر 1393 - 16:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

اهدای بیش از 12 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های خراسان شمالی

      مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی از اهدای بیش از 12 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی این استان خبر داد.
اهدای بیش از 12 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های خراسان شمالی

 

به گزارش لیزنا، مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی در بازدید از کتابخانه عمومی علامه دهخدا، با بیان اهمیت اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی گفت: در اکثر ادارات و سازمان ها و حتی منازل کتاب هایی هستند که  به هیچ وجه به آنها مراجعه نمی شود و این کتاب ها به مرور زمان یا ارزش محتوایی شان کم می شود یا از بین می روند.

 

وی در ادامه افزود: در نیمسال اول امسال، بیش از 12 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی اهدا شده است.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی افزود: در تمامی کتابخانه های عمومی سطح استان خراسان شمالی پایگاه های جمع آوری کتب اهدایی وجود دارد و تمامی کسانی که مایلند می توانند جهت اهدای کتاب به این پایگاه ها مراجعه کنند.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی افزود: در ابتدای سال جاری استاندار محترم اقدام به اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی کرد و 800 نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی اهدا و  همچنین مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بیش از 300 نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی اهدا نمود.

 

دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید استان گفت: صدا و سیمای خراسان شمالی نیز 1000 نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی اهدا کرد که این کتاب ها مابین تمام کتابخانه های عمومی توزیع گردید.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی نقش مردم در اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی را پررنگ ارزیابی کرد و افزود: کتابخانه عمومی علامه دهخدای بجنورد با بیش از 1700 نسخه کتاب و کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) شهر اسفراین با بیش از 1400نسخه کتاب و کتابخانه امام علی (ع) شهر شیروان با بیش از 1000 نسخه کتاب بیشترین جذب کتب اهدایی در شش ماه اول سال جاری را داشته اند.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی همچنین از استقبال مردم در اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی روستایی گفت: کتابخانه های عمومی "برادران قرباني روستای سه گنبد"، و کتابخانه امام صادق(ع) روستای خيرآباد، کتابخانه درستكار روستای زيارت و کتابخانه رسالت روستای زوارم از روستاهای موفق در جذب کتب اهدایی هستند.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: