کد خبر: 17068
تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 مهر 1393 - 14:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

تعیین روسا و دبیران کارگروه‌های چهارگانه نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی

      روسا و دبیران کارگروه‌های چهارگانه نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور برای این نشست دو روزه معرفی شدند.
تعیین روسا و دبیران کارگروه‌های چهارگانه نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی

 

به گزارش لیزنا، این نشست تخصصی به میزبانی شهر تبریز در روزهای 30 مهرماه و اول آبان ماه برگزار می‌شود. روسا، نایب رئیسان، دبیران و موضوعات مورد بررسی در این کارگروه‌ها عبارتند از:

 

1- کارگروه چاپ:  ریاست این کارگروه برعهده برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران است. همچنین نایب رئیس این کارگروه نیز سعید سرابي، مديركل فرهنگ وارشاد اسلامي استان خراسان رضوي است و محمودرضابرازش، مديركل چاپ و نشر دبیر این کارگروه است. در این کارگروه موضوعاتی همچون اقتصاد چاپ،  آموزش، چاپ و صنایع مرتبط، تفاهم‌نامه‌های چاپ و صادرات و واردات اقلام چاپی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

 

2- کارگروه نشر اهل قلم و اطلاع‌رسانی: ریاست این کارگروه بر عهده حجت‌الاسلام و المسلمین ایزدپناه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است. آقاي سيد موسي حسيني كاشاني، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز نایب رئیس این کارگروه است. همچنین این کارگروه به دبیری علي‌‌شجاعي‌صائين، مديركل دفتر توسعه كتاب و كتابخواني و نجفعلي ميرزايي مديرعامل مؤسسه خانه كتاب می‌باشد.

 

در این کارگروه موضوعاتی اعم از تفویض و واسپاری ممیزی به ناشران، کمیته خرید کتاب، اقتصاد نشر، خرید کتاب استانی، شبکه توزیع و کتابفروشان و تفاهم‌نامه‌ها مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

 

3- کارگروه استان‌های مرزی: حجت‌الاسلام و المسلمین عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان ریاست این کارگروه را بر عهده دارد. آقاي ناصر اسحاقي، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل نایب ئیس این کارگروه است. محمدرضا وصفي، مديركل پیشین دفتر مجامع، تشكلها و فعاليتهاي فرهنگي و داريوش رضواني، معاون اداره كل دفتر مجامع، تشكلها و فعاليتهاي فرهنگي به عنوان دبیران این کارگروه در این نشست حضور دارند.

 

در کارگروه استان‌های مرزی موضوعاتی چون فرق و مذاهب، قومیت‌ها در سطح کشور، ورود و خروج کالاها و اقلام فرهنگی و تبلیغات فرهنگی مرزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

4- کارگروه جشنواره‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و راهبردها و سیاست‌های معاونت: محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ریاست این کارگروه را برعهده خواهد داشت. حسين شاكري مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي نیز نایب رئیس این کارگروه است. همچنین مهدي قزلي  مديرعامل بنياد شعر و داستان ايرانيان ، دكتر شهرام‌نيا مديرعامل مؤسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران و علی اصغر سيدآبادي مديركل دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي فرهنگي و كتابخواني دبیران این کارگروه را تشکیل می‌دهند.

 

در این کارگروه موضوعاتی همچون نمایشگاه‌های کتاب، نمایشگاه‌های فرهنگی، برپایی هفته‌های فرهنگی در کشورهای دیگر، نکوداشت مفاخر و راهبردها و سیاست‌های معاونت امور فرهنگی برنامه‌های فرهنگی مورد تبادل نظر قرار می‌گیرند.

 

بر اساس این گزارش،  این نشست دو روزه در روزهای 30 مهرماه و اول آبانماه به میزبانی شهر تبریز و با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی،  مدیران ستادی معاونت و مدیران کل اداره کل فرهنگ و ارشاد استان‌های برگزار می‌شود.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: