کد خبر: 17081
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 مهر 1393 - 10:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

ارسال کتاب های جدید به کتابخانه های عمومی کشور

      اداره کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور از ارسال بیست و سه عنوان کتاب جدید و ارسال آن به کتابخانه های عمومی سراسر کشور خبر داد.
ارسال کتاب های جدید به کتابخانه های عمومی کشور

 

به گزارش لیزنا، اداره کل منابع نهاد ضمن اعلام این خبر در اطلاعیه‌ای عنوان کرده است: «دفترک نو رسیده ها که از این پس مقارن با هر بسته ارسالی کتاب روی پرتال سامان بارگزاری خواهد شد، تلاش می کند با طرح نکاتی در قالب معرفی و خلاصه از هر عنوان، پنجره ای بگشاید به جهان درون آن.»

 

در ادامه این اطلاعیه آورده شده است: نسخه pdf ضمن اینکه قابل مطالعه است به شما کتابدار علاقه مند امکان می دهد تا طی دوره های زمانی مشخص (مثلاً 3 روز یکبار) نسخه کاغذی تعدادی از آنها را تهیه و از طریق تابلوی کتابخانه خود اعضای محترم را از رسیدن این کتاب ها آگاه کنید.»

 

این اطلاعیه همچنین متذکر شده: «لازم به ذکر است ارسال کتاب به کتابخانه ها بر اساس معیارهای کمی و کیفی از جمله درجه کتابخانه ها و نوع آنها (اصلی استان، اصلی شهرستان، شهری، روستایی و...) می باشد و در هر صفحه مشخص شده است آن عنوان کتاب باید به چه کتابخانه هایی برسد. لازم است کتابداران عزیز دقت کنند کتاب هایی که برای کتابخانه آنان در نظر گرفته شده به کتابخانه شان رسیده باشد.»

 

در بخش پایانی این اطلاعیه عنوان شده: «از آنجا که ارسال دفترک نورسیده ها به همراه بسته های ارسالی کتاب، اولین بار است که تجربه می شود قطعاً عاری از خطا و خلاء نخواهد بود. به همین منظور فهرستی از موارد قابل اصلاح و ارتقاء، توسط همکاران این اداره کل آماده شده است. این فهرست به همراه پیشنهادات و نظرات کتابداران محترم که توسط کارشناسان منابع استانی دریافت خواهد شد تکمیل و اجرایی خواهد شد.»

 

علاقمندان می توانند فایل معرفی و خلاصه کتاب های ارسالی به کتابخانه های عمومی کشور را از اینجا دریافت نمایند.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: