کد خبر: 17083
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 مهر 1393 - 12:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

افتتاح کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای در کرمانشاه

      فضل الله رنجبر، فرماندار شهرستان کرمانشاه در سخنانی ضمن افتتاح کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای شهر کرمانشاه گفت: انقلاب و کشور ما بر پایه فرهنگ ساخته شده اند و کتابخانه ها اساس و پایه فرهنگ، تفکر ما هستند.
افتتاح کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای در کرمانشاه

 

به گزارش لیزنا، رنجبر در ضمن سخنانی ابتدا درگذشت آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت و ضمن تقدیر و تشکر از سرپرست و کارکنان کتابخانه های عمومی استان جهت افتتاح این کتابخانه گفت: باید خدا را شاکر باشیم که پروژه های سفر مقام معظم رهبری به استان در حال بهره برداری هستند.

 

وی فرهنگ را پایه و اساس کشور خواند و کتاب را اساس و پایه فرهنگ دانست و افزود: باید در جهت ارتقاء سطح فرهنگی بیشترین استفاده را از چنین پروژه هایی ببریم.

 

فرماندار شهرستان کرمانشاه با تاکید بر اخلاق حسنه و همچنین راهنما و هادی بودن کتابداران برای همه مردم بخصوص مراجعین به کتابخانه های عمومی اضافه کرد: ان شاء الله مجموعه کتابخانه های عمومی استان برنامه های مدون و خوبی برای این کتابخانه دارند و ما هم از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم.

 

رنجبر اساس جامعه فرهنگی و سالم را شهروند آشنا آگاه خواند و ادامه داد: اگر ما در بخش فرهنگی بیش از آنچه هم اکنون هست سعی و تلاش کنیم بسیاری از معضلات اجتماعی نیز خود بخود رفع خواهند شد.

 

وی در ادامه سخنان خود مهیا کردن فضای زیبا و دلچسب را یکی از موضوعات مهم برای جذب بیشتر مردم به کتابخانه های عمومی دانست و تصریح کرد: با شهرداری همکاری و تعامل کنید و محیطی بهتر از آنچه هست برای مردم منطقه محیا کنید.

 

رنجبر رابطه و تعامل دوجانبه مردم و کتابخانه را متذکر و ابراز داشت: هر چقدر مردم به کتابخانه های عمومی کمک کنند به رشد و ارتقاء دانایی و آگاهی فرزندان خودشان کمک کرده اند، شهر توسط شهروندان آن ساخته می شود که همین فرزندان امروز ما هستند.

 

فرماندار شهرستان کرمانشاه در انتهای سخنان خود ضمن اشاره به تصمیم دولت تدبیر و امید به کار و کمک بیشتر به مناطق کمتر برخوردار گفت: تشویق و ترغیب هم باید در برنامه ها قرار گیرد تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

 

در ضمن این مراسم بیژن راستی فر سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله مهدوی کنی، ریاست مجلس خبرگان رهبری و همچنین تشکر از فرماندار شهرستان به دلیل دیدگاه فرهنگی و کمک های بی دریغ به مجموعه کتابخانه های عمومی گزارشی از کتابخانه ارائه و گفت: اعتبار این کتابخانه از محل سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال 90 تصویب و به حمدالله امروز شاهد افتتاح رسمی آن هستیم.

 

وی مساحت کتابخانه را 1754 متر مربع و دارای 724 متر مربع زیر بناء اعلام و عنوان کرد: این کتابخانه بر اساس شیوه های نوین عمرانی و فناوری ساخته شده است تا بهترین فضای ممکن را برای مراجعین فراهم کند.

 

راستی فر در ادامه صحبت های خود کتابخانه را دارای بخش های مخزن، مرجع، کودک، نشریات و سالن مجزا مطالعه برای آقایان و بانوان دانست و افزود: این کتابخانه به دلیل تاکید بر کار بیشتر در مناطق کمتر برخوردار در جوار محله جعفرآباد ساخته شده است و امیدواریم مردم این منطقه از وجود این کتابخانه بیشترین بهره را ببرند.

 

گفتنی است کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه ساخته شده است روز چهارشنبه 30 مهرماه 93، با حضور فرماندار شهرستان کرمانشاه، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از کارکنان کتابخانه های عمومی و اهالی محل به طور رسمی افتتاح و آغاز به کار کرد.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: