کد خبر: 17087
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 مهر 1393 - 15:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

معرفی نامزدهای جایزه بین المللی ادبیات داستانی جهان عرب

      فهرست نامزدهای بخش نخست جایزه بین‌المللی ادبی «شیخ زاید» 2015 اعلام شد.
معرفی نامزدهای جایزه بین المللی ادبیات داستانی جهان عرب

 

به گزارش لیزنا، 10 نویسنده و شاعر به عنوان نامزدهای مرحله اول جایزه ادبی «شیخ زاید» که به جایزه بین‌المللی ادبیات‌داستانی جهان عرب معروف است‌، معرفی شدند.

 

آثار این نویسندگان در قالب‌های رمان‌، شعر و کتاب خاطرات به نگارش درآمده‌اند. سه نویسنده مصری‌، سه فلسطینی‌، دو مراکشی‌، یک لبنانی و یک نویسنده اماراتی از سوی داوران «شیخ زاید» 2015 برگزیده شده‌اند.

 

«این قاهره است» نوشته‌ ابراهیم عبدالمجید، «دیوانگان بیت‌اللحم» اثری از اوسامه الایسا، «زن تاجر» به قلم بن‌سلام هیمیچ،‌ «انحنای تیز» رمانی نوشته‌ اشرف الخمیسی و «شفادهندگان» کتابی از «عباس بیدون» رمان‌هایی هستند که به مرحله اول جایزه «شیخ زاید» راه پیدا کرده‌اند.

 

‌ در بخش شعر سروده‌های «قصان ذقطان» و «کریم مطوق» نامزد شدند و در کتاب خاطرات از «علاء خالد» و «احمد المدینی» از دیگر نامزدهای این جایزه هستند.

 

برنده نهایی «شیخ زاید» طی نمایشگاه کتاب ابوظبی که در ماه می 2015 برگزار می‌شود‌، معرفی خواهد شد. این جایزه که از سال 2006 راه‌اندازی شده، از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی جهان عرب به حساب می‌آید.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: