کد خبر: 17111
تاریخ انتشار: یکشنبه, 04 آبان 1393 - 09:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

راه اندازی انجمن خیرین اهدای کتاب در باغملک

      رئیس اداره کتابخانه های عمومی باغملک از راه اندازی انجمن خیرین اهدای کتاب در شهرستان باغملک همزمان با هفته کتاب خبر داد.
راه اندازی انجمن خیرین اهدای کتاب در باغملک

 

به گزارش لیزنا، عبدالرحمان مرادی نیا، رئیس اداره کتابخانه های عمومی باغملک گفت: كتاب نقش اساسي و كليدي در گسترش فرهنگ مطالعه و بالا بردن سواد اطلاعاتي مردم را داراست و می تواند نقشی بسیار حیاتی در تحقق شعار امسال داشته باشد.

 

وی گفت: يكي از راه هاي جذب مشاركت هاي مردمي ، اهداء كتاب به كتابخانه هاي عمومي است و  اهداي کتاب امکان استفاده بيشتر مردم را از کتب نفيسي که بعضاً در اختيار عده کمي از افراد قرار دارد فراهم مي کند و بايد بكوشيم اهداي كتاب به كتابخانه‌هاي عمومي يكي از سنتهای حسنه در جامعه ما شود.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی ضمن تاكيد بر ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني، راه اندازی انجمن خیرین اهدای کتاب در راستاي ايجاد جامعه پويا و ترويج فرهنگ مطالعه در جامعه دانست  و افزود:  جامعه‎ي ما امروز بيش از هر زمان ديگر نياز به مشاركت مردم در ترویج فرهنگ كتاب وكتابخواني دارد و اميدواريم كه اين طرح بزرگ اهداي كتاب بتواند گامي موثر در پيشبرد اهداف بوده و به نحو مقتضي شرايط يكساني را براي تمامي افراد جامعه فراهم آورد .

 

مرادی نیا افزود: فرهنگسازی برای اهدای کتاب ، یکی از بهترین روش ها برای ارتقای سطح مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است و باید اهدا کنندگان کتاب را به نحو مقتضی معرفی و تشویق کرد.

 

به گفته وی این انجمن در زمینه های عضویت رایگان اهداءکنندگان کتاب در کتابخانه های سطح شهر، تهیه بانک اطلاعات از اهداکنندگان و  استفاده از تمامی ابزارهای تبلیغی و اطلاع رسانی فعال بوده و تا حد زیادی موجب رونق اهدای کتاب در جامعه شود.

مرادی نیا از شهروندان و نهادهایی که دارای کتابهای  بلااستفاده و خوانده شده هستند دعوت کرد با اهدای کتاب به کتابخانه های شهرستان، امکان استفاده اقشار روستایی و محروم را از کتاب فراهم سازند و با مشارکت ارزنده خود در طرح اهدای کتاب گامی ارزنده در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بردارند.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی باغملک در ادامه به دیگر برنامه های هفته کتاب شهرستان باغملک اشاره کرد و گفت: بازدید دانش آموزان مدارس و کودکان مهد کودک از کتابخانه، عضویت رایگان، برگزاری برنامه قصه گویی، اجرای زنگ کتابخوانی در شهرستان، معرفی هر روز یک کتاب در مراسم آغازین مدارس، تهیه روزنامه دیواری با موضوع کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب در کتابخانه های شهرستان ، اجرای برنامه زنگ انشاء در مدارس با موضوع «کتاب و کتابخوانی» ، رونمایی از سه عنوان کتاب در هفته کتاب ، برگزاری مسابقات کتابخوانی ، تقدیر از برترین های حوزه کتاب و کتابخوانی در شهرستان ، برگزاری آئین بزرگداشت هفته کتاب با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، برگزاري مسابقه مقاله نويسي در بين دانش آموزان در مورد اهميت كتاب ، برگزاری مسابقه مکتوب اطلاعات عمومی محرم با موضوع حماسه حسینی ، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه گروه سنی کودکان  و... می باشد که با همکاری کلیه دستگاههای اجرایی شهرستان اجرا خواهد شد.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: