برگزاری همایش محرم با کتاب در دزفول

 

 

به گزارش لیزنا، فروزان مهرانپور گفت: همایش محرم با كتاب در دو سالن کتابخانه عمومی در دو بخش ویژه کودکان و ویژه خانواده ها با محوریت کتابهای محرم و عاشورا اجرا خواهد شد.

 

وی گفت: در این همایش در بخش ویژه کودکان خاله و عموی قصه گو فرهنگ و وقایع عاشورا به زبان كودكانه برای کودکان و نوجوانان تشریح خواهند كرد و برای آنها چگونگی شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان را بازگو خواهند کرد و كودكان پس از شنیدن واقعیات عاشورا و شهادت اباعبدالله الحسین آنچه را که در ک کرده و دریافته است در لوح نقاشی به تصویر می کشد تا به بهترین اثر جوایز ارزنده ای اهداء شود.

 

مهرانپور گفت: نوحه سرایی به زبان کودکانه توسط یکی از مداحان نوجوان نیز از دیگر برنامه های این همایش می باشد که در آن کودکان و نوجوانان همزمان با نوحه سرایی  به سینه زنی خواهند پرداخت.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی دزفول تاکید کرد: این همایش با هدف درک این نکته اجرا خواهد شد که كودكان پی ببرند و درک کنند:  " نبود بینش صحیح در بین لشکر یزید ملعون منجر به واقعه عاشورا و شهادت سید و سرور شهیدان شد"  و این بینش از راه مطالعه بدست خواهد آمد تا کودکان بفهمند با خواندن و مطالعه و کتاب است که می توانند به بینش و درک عمیق از بزرگان دین و اهل بیت برسند.

 

وی در ادامه گفت: از دیگر اهداف این همایش محور بودن كتاب و كتابخانه می باشد ، همچنین درس صبر و استقامت برای رسیدن به خواستهای معقول و منطقی از دیگر برنامه های این همایش خواهد بود كه از طریق برگزاری مسابقه بین كودكان اجرا خواهد شد.

 

مهرانپور در ادامه افزود: در سالن مجاور در بخش ویژه برنامه های خانواده ها ، والدین این كودكان برنامه ویدئویی و پخش زنده سالن کودکان و نوجوانان را مشاهد خواهند كرد و تاثیر مطالعه را بر رفتار كودكانشان از نزدیك خواهند دید . همچنین كتابداران ما با پخش پاورپونت و پخش سخنرانی اساتید بزرگ توجه والدین را به سمت كتابخانه ها ،مطالعه و روشنگری و تاثیر آن در بهبود كیفیت زندگی جلب خواهند کرد تا کودکان از همین زمان با کتاب و کتابخانه مانوس شوند و والدین به اهمیت این مسئله پی ببرند.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، وی در پایان به دیگر برنامه های هفته کتاب شهرستان اشاره کرد و گفت: نواختن زنگ مطالعه در شهرستان با حضور مسئولین ارشد شهرستان، برگزاری شب شعر محرم ، راه اندازی ایستگاه نذر کتاب ، برگزاری نمایشگاه کتاب، بازدید اقشار مختلف از کتابخانه های عمومی، برگزاری مسابقه نقاشی محرم و عاشورا ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات کتابخوانی و.... نیز از جمله برنامه هایی است که در هفته کتاب در شهرستان دزفول اجرا خواهند شد.