کد خبر: 17154
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 08 آبان 1393 - 14:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

اعلام اسامی نامزدهای نهایی جایزه «رنودو»

      نام هشت نویسنده به عنوان نامزدهای نهایی جایزه ادبی «رنودو» فرانسه اعلام شد.
اعلام اسامی نامزدهای نهایی جایزه «رنودو»

 

به گزارش لیزنا، جایزه «رنودو» که یکی از مهم‌ترین جایزه‌های ادبی کشور فرانسه به حساب می‌آید، اسامی هشت نویسنده را به عنوان راه‌یافتگان به مرحله نهایی این دوره اعلام کرد.

 

«دیوید فونکینو» که جزو نامزدهای جایزه «گنکور» امسال نیز هست، برای نگارش رمان «شارلوت» با «ژان کلود پریه» نویسنده «مثل بربرها در هند» و «گیل پرال» نویسنده‌ کتاب «مقاومت عشاق فرهنگ لغت» رقابت می‌کند.

 

«از اینجا» به قلم «کریستین آتیه»،‌ «پترولینا‌» نوشته‌ «آملی نوتام» و «موسیقی اوهام» اثری از «ژان ژاک مورا» از دیگر نامزدهای «رنودو» 2014 هستند. «سرجی ژانکور» با کتاب «نویسنده ملی» و «پیر-وس لپرینس» با رمان «تحقیقات آقای پروست» نیز دو نامزد نهایی دیگر این جایزه معتبر ادبی فرانسه هستند.

 

به گزارش فرانسه پرس،‌ برنده نهایی «رنودو» 2014 روز پنجم نوامبر همزمان با اعلام برنده جایزه «گنکور» معرفی خواهد شد.

 

جایزه «رنودو» در سال 1926 توسط چند منتقد هنری در تکمیل جایزه‌ «گنکور» راه‌اندازی شد و به نویسنده‌ای که جایزه‌ ادبی بزرگی دریافت نکرده است، اعطا می‌شود. «ژولین کراگ» تنها نویسنده‌ای بود که در سال 1951 با وجود آن‌که برای کتاب «ساحل جزیره‌ سرت» موفق به کسب آن شد، از دریافت جایزه خودداری کرد.

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: