کد خبر: 17339
تاریخ انتشار: شنبه, 24 آبان 1393 - 22:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

زنگ کتابخوانی در مدارس خوزستان به صدا درآمد

          همزمان با اولین روز هفته کتاب زنگ کتابخوانی در استان خوزستان با حضور مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، مدیر کل آموزش وپرورش استان خوزستان ، دیگر مسئولان استانی و اصحاب رسانه در مدرسه حضرت معصومه (س) شهرستان اهواز به صدا در آمد.
زنگ کتابخوانی در مدارس خوزستان به صدا درآمد

 

 

به گزارش لیزنا، منصور کوهی رستمی گفت: رئیس جمهور کشورمان در ابتدای سال تحصیلی 1392- 1393 پیشنهاد سه زنگ را در مدارس ارائه نمودند که عبارتند از: زنگ کتابخوانی، زنگ گفتگو و زنگ انشاء که هر سه این مورد بدون کتاب و کتابخانه جایگاهی ندارند.

 

وی افزود: طبق هماهنگی های صورت گرفته و نگاه مثبت مسئولین آموزش و پرورش استان امسال در اولین روز هفته کتاب در سطح تمام شهرستان­های استان زنگ کتاب و کتابخوانی به صدا در امده است.

 

رستمی در ادامه گفت: دانش آموزان سرمایه­های عظیم جامعه محسوب می­شوند. برای پرورش و تربیت این سرمایه­ها از ابزارهای مختلفی استفاده می­شود که مهمترین آن­ها کتاب است.  اگر بتوانیم مطالعه را در دانش آموزان به صورت یک عادت در آوریم،  ارتباط آن ها با جهان دانش وآگاهی، سخت و غیر ممکن نخواهد بود.

 

سرپرست اداره کل گفت: با نگاهی اجمالی به پیشرفت کشورهای توسعه یافته در می یابیم که تحولات عظیم فرهنگی ، اقتصادی و صنعتی آنان مرهون توجه خانواده و نظام آموزشی ، مطالعه و پرورش، رشد قابل توجه تیراژ کتب و نشریات، توسعه و تجهیز کتابخانه‏ها، ایجاد فرهنگ مطالعه و تحقیق و اختصاص دادن بودجه کافی به امر پژوهش در کشورها می­باشد.

 

رستمی تاکید کرد: مدرسه محل مناسبی برای آشنایی با کتاب و تقویت روحیه کتابخوانی است. کتابخانه باید به بخشی از نظام آموزشی ما تبدیل شود و آن هم نه به منزله امری فرعی، تفننی و سرگرمی، بلکه به مثابه امری ذاتی و لازم.

 

وی افزود: لازمه عادت به مطالعه لذت بخش كردن كار مطالعه است و لازمه لذت بردن از هر كاري مهارت داشتن در آن كار است. كتابخانه وسيله اي است كه شخص با آن قدم به دنياي كتاب گذاشته و از معارف آن بهره مي گيرد، به همين جهت عامل عمده اي در تشويق مردم به مطالعه بوده و هستند.

 

رستمی در ادامه گفت: با توجه به کمبودهایی که در کتابخانه های آموزشگاهی وجود دارد همکاری و هماهنگی مدارس و کتابخانه های آموزشگاهی با کتابخانه های عمومی در روند توسعه کتاب و کتابخوانی می تواند موثر باشد. زنجیره کتابخانه­های عمومی به عنوان کتابخانه هایی که در اختیار همگان هستند می توانند برنامه های متنوعی برای جذب دانش آموزان داشته باشند.

 

رستمی در پایان گفت: ان شاالله در سطح استان خوزستان تلاش خواهیم کرد این هماهنگی و همکاری بین مدارس و کتابخانه­های عمومی استان را به بهترین شکل ممکن برنامه­ریزی و عملیاتی کنیم. 221 باب کتابخانه­های عمومی استان همراه با تمامی منابع و برنامه­های فرهنگی متنوع، مسابقات کتابخوانی آنلاین و مکتوب، نمایشگاههای دوره ای و ... در خدمت همه دانش آموزان و معلمان عزیز استان خواهند بود. 

 

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: