کد خبر: 17382
تاریخ انتشار: دوشنبه, 26 آبان 1393 - 19:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

اهداء 30 سکه به برگزیدگان جایزه ادبی جلال آل احمد

        در هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد به هر یک از برگزیدگان 30 سکه بهار آزادی و به تقدیر شوندگان این جایزه 10 سکه اعطاء می شود .
اهداء 30 سکه به برگزیدگان جایزه ادبی جلال آل احمد

 

به گزارش لیزنا، امیرزاده هدف از تعیین این میزان جایزه را همسان سازی جوایز ادبی کشور و جلوگیری از آسیب به جایگاه این جایزه مهم ادبی کشور دانست و افزود : متوازن نبودن میزان جایزه این رویداد مهم فرهنگی با سایر جوایز باعث ایجاد تردید  و گمانه زنی های مختلف در چگونگی انتخاب اثر برگزیده شده بود .به گونه ای که در شش دوره گذشته این جایزه تنها یک اثر بعنوان اثر برگزیده انتخاب شده بود .

 

وی ادامه داد : در هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آال احمد به هر یک از برگزیدگان 30سکه و تقدیر شوندگان این جایزه 10 سکه بهار آزادی اهدا می شود .

 

مشاور معاون وزیر ارشاد گفت : ادامه مسیر چگونگی  انتخاب اثر برگزیده در دوره های گذشته با توجه به ظرفیت بالقوه و بالفعل کشور که می توانست ناشی از میزان جوایز باشد ضرورت باز نگری در این امر را تقویت کرد .

 

امیرزاده یادآور شد : از یکسال گذشته با تشکیل کارگروه بازنگری جوایز ادبی با حضور افراد صاحب نظر طرح همسان سازی جوایز ادبی و تعیین مجریان برگزاری این جوایز در دستور کار قرار  گرفت .

 

وی خاطر نشان کرد : بر اساس مصوبات این کارگروه برگزاری جوایز ادبی پروین اعتصامی  و جلال آل احمد به بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و جوایز مرتبط با حوزه کتاب به موسسه خانه کتاب واگذار شد .

 

مشاور علمی فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی با اشاره به یکی دیگر از مصوبات این کارگروه گفت : پیشنهاد همسان سازی جوایز ادبی و اختصاص 30 سکه به هر یک از برگزیدگان و 10 سکه به تقدیرشوندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه و مورد موافقت قرار گرفت.

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: