اهداء 30 سکه به برگزیدگان جایزه ادبی جلال آل احمد

 

به گزارش لیزنا، امیرزاده هدف از تعیین این میزان جایزه را همسان سازی جوایز ادبی کشور و جلوگیری از آسیب به جایگاه این جایزه مهم ادبی کشور دانست و افزود : متوازن نبودن میزان جایزه این رویداد مهم فرهنگی با سایر جوایز باعث ایجاد تردید  و گمانه زنی های مختلف در چگونگی انتخاب اثر برگزیده شده بود .به گونه ای که در شش دوره گذشته این جایزه تنها یک اثر بعنوان اثر برگزیده انتخاب شده بود .

 

وی ادامه داد : در هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آال احمد به هر یک از برگزیدگان 30سکه و تقدیر شوندگان این جایزه 10 سکه بهار آزادی اهدا می شود .

 

مشاور معاون وزیر ارشاد گفت : ادامه مسیر چگونگی  انتخاب اثر برگزیده در دوره های گذشته با توجه به ظرفیت بالقوه و بالفعل کشور که می توانست ناشی از میزان جوایز باشد ضرورت باز نگری در این امر را تقویت کرد .

 

امیرزاده یادآور شد : از یکسال گذشته با تشکیل کارگروه بازنگری جوایز ادبی با حضور افراد صاحب نظر طرح همسان سازی جوایز ادبی و تعیین مجریان برگزاری این جوایز در دستور کار قرار  گرفت .

 

وی خاطر نشان کرد : بر اساس مصوبات این کارگروه برگزاری جوایز ادبی پروین اعتصامی  و جلال آل احمد به بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و جوایز مرتبط با حوزه کتاب به موسسه خانه کتاب واگذار شد .

 

مشاور علمی فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی با اشاره به یکی دیگر از مصوبات این کارگروه گفت : پیشنهاد همسان سازی جوایز ادبی و اختصاص 30 سکه به هر یک از برگزیدگان و 10 سکه به تقدیرشوندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه و مورد موافقت قرار گرفت.