کد خبر: 17410
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 آبان 1393 - 08:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

همایش «خلاقيت در كتابخانه‌ها» در بوشهر برگزار شد

        به مناسبت بزرگداشت هفته كتاب و كتابخواني و تجليل از مقام كتابدار، همايش خلاقيت در كتابخانه‌ها در روز دوشنبه 26 آبان 93، به همت کانون کتابداری مدیریت فرهنگی و فوق برنامه و با همکاری گروه كتابداري و اطلاع‌رساني پزشكي دانشگاه علوم پزشكي بوشهر و گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسي دانشگاه خليج فارس در تالار ابن سينا دانشگاه خليج فارس برگزار شد.
همایش «خلاقيت در كتابخانه‌ها» در بوشهر برگزار شد

 

 

به گزارش لیزنا، در اين مراسم كه با تلاوت آياتي چند از قرآن مجيد و پخش سرود جمهوري اسلامي ايران آغاز شد،  فيلمي از بيانات رهبر انقلاب در باب ضرورت و اهميت كتاب و كتابخواني پخش گرديد و سپس سهیلا علوي (مدير گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسي دانشگاه خليج فارس) و دكتر عبدالرسول خسروي (مدير گروه كتابداري و اطلاع‌رساني دانشگاه علوم پزشكي بوشهر) ضمن خير مقدم و شادباش اين هفته به مهمانان در همايش، بر اهميت برگزاري چنين نشست‌هاي تخصصي و توجه به بُعد خلاقيت در كتابخانه‌ها تأكيد نمودند.

 

سپس مهندس هاشمي (مدير كل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي استان بوشهر) به بيان آماري از وضعيت فعلي ساختمان‌ها و تجهيزات كتابخانه‌هاي عمومي استان، سرانه مطالعه، و نيز چالش‌هاي موجود در راه رسيدن به نقطه مطلوب پرداخت و اظهار اميدواري كرد: شكاف موجود ميان وضعيت فعلي و نقطه مطلوب با تلاش دسته جمعي مسئولين و كتابداران مرتفع گردد.

 

در ادامه فيلمي درباره طرح 77 که به منظور صاحب كتابخانه ‌كردن 77 مدرسه روستايي داراي كمتر از 10 دانش‌آموز در بوشهر اجرا شده توسط شعراني (مشاور رئيس كل اداره آموزش و پرورش استان بوشهر) به نمایش درآمد.

 

در بخش پاياني همايش دكتر محسن حاجي زين‌العابديني (استاديار گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسي دانشگاه شهيد بهشتي تهران) در سخناني بر اهميت و ضرورت توجه كتابداران به مقوله خلاقيت در كتابخانه‌ها اشاره داشته و ضمن پخش كليپ‌هايي مرتبط از تجربیات موفق در ساير كتابخانه‌هاي دنيا در پيوند با خلاقيت، توجه مخاطبان را به اهتمام نسبت به اين موضوع مهم جلب نمود.

 

 اين مراسم با پذيرايي از حضار و گرفتن عكس دسته جمعي پايان يافت.

 

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: