کد خبر: 17427
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 29 آبان 1393 - 18:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

باید کتاب‌های خوب را به مردم معرفی کنیم

        مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابداران و دست‌اندرکاران حوزه کتاب و کتابخوانی، آثار خوب را به مردم معرفی کنند.
باید کتاب‌های خوب را به مردم معرفی کنیم

 

به گزارش لیزنا، ابراهیم شمشیری در مراسم تجلیل از خیران کتابخانه‌ساز و دست‌اندرکاران عرصه کتاب و کتابخانه‌های استان کرمان اظهار داشت: هفته کتاب بهانه‌ای است تا خدمات انجام شده در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد و از تلاشگران این عرصه قدردانی شود.

 

وی افزود: هر ساله در هفته کتاب از برخی کتابداران نمونه تقدیر می‌شود که امسال به صورت نمادین به پاس زحمات صورت گرفته همه کتابداران با اهدای لوح و هدایایی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

 

شمشیری با اشاره به 24 آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی بیان داشت: این روز به مناسبت درگذشت علامه طباطبایی به این نام مزین شده و برای دست‌اندرکاران حوزه کتاب افتخار بزرگی است که پیرو چنین شخصیتی باشند.

 

مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در هفته کتاب علاوه بر اینکه باید فعالیت‌های ترویجی کتابخوانی را شدت بخشید، بلکه باید کتاب‌های خوب و موثر را نیز معرفی کنیم.

 

وی با اشاره به تالیفات متعدد علامه طباطبایی در حوزه فلسفه، تفسیر و ... بیان کرد: دو کتاب  « زندگی ‌نامه محمدحسین طباطبایی » و « مهر تابان » شخصیت بزرگ علاوه طباطبایی را بسیار زیبا بیان کرده‌اند.

 

شمشیری با بیان اینکه کمبود دستمزدها از مشکلات جدی کتابداران و کتابخانه‌ها بوده است، تصریح کرد: رفع این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: موقعیت کتابداران همانند معلمی است که سال‌ها در محرومیت بوده و از این موضوع گلایه داشتند که خوشبختانه وضعیت در حال بهبودی است.

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: