باید کتاب‌های خوب را به مردم معرفی کنیم

 

به گزارش لیزنا، ابراهیم شمشیری در مراسم تجلیل از خیران کتابخانه‌ساز و دست‌اندرکاران عرصه کتاب و کتابخانه‌های استان کرمان اظهار داشت: هفته کتاب بهانه‌ای است تا خدمات انجام شده در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد و از تلاشگران این عرصه قدردانی شود.

 

وی افزود: هر ساله در هفته کتاب از برخی کتابداران نمونه تقدیر می‌شود که امسال به صورت نمادین به پاس زحمات صورت گرفته همه کتابداران با اهدای لوح و هدایایی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

 

شمشیری با اشاره به 24 آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی بیان داشت: این روز به مناسبت درگذشت علامه طباطبایی به این نام مزین شده و برای دست‌اندرکاران حوزه کتاب افتخار بزرگی است که پیرو چنین شخصیتی باشند.

 

مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در هفته کتاب علاوه بر اینکه باید فعالیت‌های ترویجی کتابخوانی را شدت بخشید، بلکه باید کتاب‌های خوب و موثر را نیز معرفی کنیم.

 

وی با اشاره به تالیفات متعدد علامه طباطبایی در حوزه فلسفه، تفسیر و ... بیان کرد: دو کتاب  « زندگی ‌نامه محمدحسین طباطبایی » و « مهر تابان » شخصیت بزرگ علاوه طباطبایی را بسیار زیبا بیان کرده‌اند.

 

شمشیری با بیان اینکه کمبود دستمزدها از مشکلات جدی کتابداران و کتابخانه‌ها بوده است، تصریح کرد: رفع این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: موقعیت کتابداران همانند معلمی است که سال‌ها در محرومیت بوده و از این موضوع گلایه داشتند که خوشبختانه وضعیت در حال بهبودی است.