ماحصل برنامه های هفته کتاب باید به ترویج فرهنگ مطالعه منجر شود

 

 

به گزارش لیزنا، فائزه نجاریان اظهار داشت: کتاب وسیله و ابزار مهمی در رسیدن انسان به درک بالا و تعالی انسانیت است.

 

وی با بیان اینکه برای ترویج و نهادینه سازی هر فرهنگی از جمله فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از بحث شعار بیرون آییم و توجه به فرهنگ های این چنینی را از خودمان آغاز کینم، تصریح کرد: زمانی یک فرهنگ در جامعه به درستی اشاعه و تبیین می شود که تک تک افراد ابتدا از خود آغاز کرده و مبانی آن فرهنگ را در رفتار و کردار خود متجلی سازند.

 

مسئول کتابخانه استاد سعیدی بیرجند با اشاره به اینکه برای انجام هر کاری باید برنامه ریزی داشت، تصریح کرد: به منظور اثربخشی و تاثیرگذاری بهتر و بیشتر برنامه های هفته کتاب باید هم اندیشی و همفکری تمامی مسئولان مربوطه این حوزه را داشته باشیم.

 

نجاریان تاکید کرد: فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ های ارزشی در جامعه نیازمند زمان طولانی است و ثمره این فرهنگ ها نیز در درازمدت پدیدار و متجلی می شود.

 

وی با اشاره به نقش کتابداران در ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه اظهار کرد: کتابداران باید میزان مطالعه خود را افزایش دهند و حق خود را نسبت به کتاب با اشاعه و ترویج کتابخوانی در میان مخاطبان، ادا کنند.

 

مسئول کتابخانه استاد سعیدی بیرجند بیان کرد: نتیجه و ماحصل برنامه های فرهنگی هفته کتاب و سایر ایام باید به ترویج و تبیین فرهنگ کتاب و مطالعه منجر شود در غیر این صورت اجرای این برنامه ها بی معنی و بی فایده است.