کد خبر: 17434
تاریخ انتشار: جمعه, 30 آبان 1393 - 21:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

گرامیداشت مقام کتابداران در خراسان شمالی برگزار شد

      همایش گرامیداشت مقام کتابداران با شعار "با کتاب زندگی کنیم" ، با حضور برخی از مدیران استان در استان خراسان شمالی برگزار گردید.
گرامیداشت مقام کتابداران در خراسان شمالی برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، در ششمین روز از هفته کتاب و کتابخوانی، مراسم تکریم از مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی، روز پنجشنبه در استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

'محمدرحیم نوروزیان' روز پنجشنبه درآیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان در بجنورد، گفت: برای ترویج کتابخوانی در بین اقشار جامعه نباید کمبود فضای کتابخانه را بهانه کرد.

 


وی همچنین خواستار عرضه کتاب های با محتوای خوب و مورد نیاز اقشار مختلف شد و گفت: کتاب خوب در دسترس مردم هست اما لازم است این روند رشد داشته باشد تا نیازهای تمام مردم برای دسترسی به کتاب فراهم گردد.

 

 

نوروزیان افزود: کتابداران می توانند با ایجاد ارتباط موثر با اعضای جامعه تاثیر مستقیمی بر کتابخوانی داشته باشند.

 

 

وی از تمام مسئولین استانی خواست که برای کتاب و کتابخوانی از تمام ظرفیت موجود استفاده کنند تا کتابخوانی در جامعه رواج پیدا کند.

 

 

ایشان مقام کتابداران را با ارزش دانست و گفت: دانشمندان در گذشته کتابدار بودند و کتابداران در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر هستند و افزود بسیاری از نابهنجاری های جامعه با کتابخوان شدن مردم حل خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی نیز با ارائه گزارشی از شاخص های کتابخوانی از جمله عضویت، امانت کتاب، منابع کتاب و فضای کتابخانه های استان، گفت: اکنون 63 کتابخانه عمومی فعال در استان وجود دارد.

 


'علی رحیمی' افزود: در کتابخانه های فعال در سطح استان 630 هزار نسخه کتاب وجود دارد که نسبت به چهار سال قبل از رشد حدود سه برابری برخوردار است.

 

 

 وی با اشاره به اینکه کتابخوانی در بین قشر کودک و نوجوان نهادینه شده است افزود: امروز یک سوم از اعضای کتابخانه های عمومی این استان را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند و از کتاب های موجود در کتابخانه های استان استفاده می کنند.


وی سهم کودکان و نوجوان از مطالعه در استان را قابل توجه دانست و گفت: 22 درصد از مطالعه در استان خراسان شمالی سهم کودکان و نوجوانان می باشد.

 


وی گفت: در چند سال اخیر بخش های کودک و نوجوان، مراکز چند رسانه ای، کتابخانه مجازی، الکترونیک و کتابخانه سیار در جوار فعالیت کتابخانه های عمومی در سطح استان راه اندازی شده است.

 


رحیمی در خصوص استفاده از شبکه اجتماعی کتاب در استان هم افزود: اکنون این استان کسب رتبه سوم کشوری در عضویت این شبکه اجتماعی کتاب و کسب رتبه دوم کشوری در میزان استفاده از شبکه را دارد به طوری که قریب 9 هزار نفر در خراسان شمالی عضو شبکه اجتماعی کتاب هستند.

 


وی کسب رتبه هفتم در امانت بردن کتاب از سوی اعضای کتابخانه های عمومی استان را از دیگر شاخص های رو به رشد کتابخوانی در استان برشمرد و گفت: امانت گرفتن کتاب از سوی اعضای کتابخانه های استان قریب به یک میلیون در سال رسیده است.

 


وی با اشاره به این که یکی از اولویت های استان تحقق سند نهضت مطالعه مفید استان است، گفت: تحقق این سند با همکاری و مشارکت دستگاه های استان در حال انجام است، و برای ادامه آن در استان نیاز همکاری و مشارکت دستگاه ها را می طلبد.

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: