کد خبر: 17444
تاریخ انتشار: شنبه, 01 آذر 1393 - 14:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

کلرژوبرت نویسنده فرانسوی: انتخاب موضوع برای کتاب های کودک سخت است

      کلر ژوبرت گفت: انتخاب موضوع برای نوشتن کتاب های کودک سخت است اما از راه‌های مختلفی می‌توان این موضوع‌ها را پیدا کرد.  
کلرژوبرت نویسنده فرانسوی: انتخاب موضوع برای کتاب های کودک سخت است

 

به گزارش لیزنا، کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی کتاب کودکان در همایش تجلیل از کتاب‌خوانان برتر کودک و نوجوان مراکز کانون کرمانشاه که به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌‌خوانی برگزار شده بود در رابطه با انتخاب موضوع داستان‌هایش گفت: سعی می‌کنم موضوع‌هایی را که برای بچه‌ها مهم است پیدا می‌کنم و راه دیگر این‌که موضوع‌هایی را که برای بچه‌ها چندان اهمیتی ندارد ولی حس می‌کنم که باید بچه‌ها آن‌ها را بخوانند؛ دست‌مایه‌ای برای نوشتن قرار دهم.

 

وی افزود: کودکان باید جدی و عمیق کتاب بخوانند و کتاب‌هایی که خودشان آن‌ها را خوانده و آن را دوست دارند نیز به دوستان‌شان معرفی کنند.


وی که در ابتدای شروع مراسم از نمایشگاه طرح‌های ترویج کتاب‌خوانی مربیان و فرم‌های کیلومتری خلاصه‌نویسی اعضای مراکز کانون استان کرمانشاه بازدید کرده بود، از اقدامات و فعالیت انجام شده در حوزه کتاب‌خوانی کانون استان کرمانشاه ابراز شگفتی کرد وآن را ستود.


کلرژوبرت در باره سخت‌ترین داستانی که تا به حال نوشته است نیز گفت: سخت‌ترین داستانی که نوشته‌ام، داستانی درباره محیط زیست و باز گذاشتن در یخچال بود.


وی با تشریح زندگی خود از بدو تولد تا ازدواج، از حضور در کشور «ایران» ابراز خوشحالی کرد و گفت: ایران کشوری بسیار زیباست و آن را بسیار دوست دارم.


«ژوبرت» در پایان سخنانش، از حضور در میان بچه‌های کرمانشاهی، اظهار خوش‌حالی کرد و سخنرانی خود را با این جمله که: «کتاب می‌تواند زندگی آدم‌ها را بهتر کند» به پایان برد.


از این نویسنده تاکنون، کتاب‌های «امین‌ترین دوست»، «کلوچه‌های خدا»، «در جست و جوی خدا» و... از انتشارات کانون به چاپ رسیده است.

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: