کلرژوبرت نویسنده فرانسوی: انتخاب موضوع برای کتاب های کودک سخت است

 

به گزارش لیزنا، کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی کتاب کودکان در همایش تجلیل از کتاب‌خوانان برتر کودک و نوجوان مراکز کانون کرمانشاه که به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌‌خوانی برگزار شده بود در رابطه با انتخاب موضوع داستان‌هایش گفت: سعی می‌کنم موضوع‌هایی را که برای بچه‌ها مهم است پیدا می‌کنم و راه دیگر این‌که موضوع‌هایی را که برای بچه‌ها چندان اهمیتی ندارد ولی حس می‌کنم که باید بچه‌ها آن‌ها را بخوانند؛ دست‌مایه‌ای برای نوشتن قرار دهم.

 

وی افزود: کودکان باید جدی و عمیق کتاب بخوانند و کتاب‌هایی که خودشان آن‌ها را خوانده و آن را دوست دارند نیز به دوستان‌شان معرفی کنند.


وی که در ابتدای شروع مراسم از نمایشگاه طرح‌های ترویج کتاب‌خوانی مربیان و فرم‌های کیلومتری خلاصه‌نویسی اعضای مراکز کانون استان کرمانشاه بازدید کرده بود، از اقدامات و فعالیت انجام شده در حوزه کتاب‌خوانی کانون استان کرمانشاه ابراز شگفتی کرد وآن را ستود.


کلرژوبرت در باره سخت‌ترین داستانی که تا به حال نوشته است نیز گفت: سخت‌ترین داستانی که نوشته‌ام، داستانی درباره محیط زیست و باز گذاشتن در یخچال بود.


وی با تشریح زندگی خود از بدو تولد تا ازدواج، از حضور در کشور «ایران» ابراز خوشحالی کرد و گفت: ایران کشوری بسیار زیباست و آن را بسیار دوست دارم.


«ژوبرت» در پایان سخنانش، از حضور در میان بچه‌های کرمانشاهی، اظهار خوش‌حالی کرد و سخنرانی خود را با این جمله که: «کتاب می‌تواند زندگی آدم‌ها را بهتر کند» به پایان برد.


از این نویسنده تاکنون، کتاب‌های «امین‌ترین دوست»، «کلوچه‌های خدا»، «در جست و جوی خدا» و... از انتشارات کانون به چاپ رسیده است.