کد خبر: 17451
تاریخ انتشار: شنبه, 01 آذر 1393 - 16:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

علی اکبر اشعری: «باغ کتاب» در دهه فجر افتتاح می شود

مدیر پروژه باغ کتاب تهران از افتتاح این باغ در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: باغ کتاب تهران نیازمند جذب و آموزش نیروی انسانی است.
علی اکبر اشعری: «باغ کتاب» در دهه فجر افتتاح می شود

 

به گزارش لیزنا، علی‌اکبر اشعری مدیر پروژه باغ کتاب تهران بیان داشت: این روزها به مرور مبلمان داخلی باغ کتاب تهران به این محل ورود می‌یابد و چینش آن شروع می‌شود.

 

وی اضافه کرد: برآوردم این است که تا حدود 2 ماه آینده این ماجراها تمام می‌شود و تنها بحث افتتاح می‌ماند که آن نیز ساز و کار خودش را دارد؛ یعنی در واقع این باغ نیازمند جذب و آموزش نیروی انسانی است.

 

اشعری با اشاره به این مطلب که تنظیم قراردادها با همه ناشران کمی زمان‌بر خواهد بود، ادامه داد: اگر با همین روشی که اکنون باغ کتاب تهران پیش می‌رود، کارهای آماده سازی پایانی نیز صورت گیرد به نظرم در دهه فجر شاهد افتتاح این باغ خواهیم بود، وگرنه اگر به هر دلیلی نظیر مسائل مالی یا بدقولی پیمانکاران، اگر کار به عقب بیفتد طبیعتاً به همان مقدار نیز افتتاح آن دیرتر صورت خواهد گرفت.

 

بر اساس این گزارش، باغ کتاب تهران در تپه‌های عباس‌آباد تهران واقع شده ‌است. این باغ از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم، و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس همسایه است.

 

وسعت باغ کتاب تهران 110 هزار متر مربع است که 65 هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می دهد. فضای داخلی باغ کتاب تهران شامل 16 سالن نمایشگاهی هر یک به مساحت 2000 متر مربع و در دو طبقه بنا شده است. قرار است باغ کتاب تهران پس از تکمیل، به عنوان یک نمایشگاه کتاب دائمی در چهارفصل سال به نمایش و ارائه کتاب بپردازد.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: