کد خبر: 17458
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 آذر 1393 - 14:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

شصت‌ویکمین پروژه احداث کتابخانه عمومی مازندران در چالوس کلنگ‌زنی شد

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه‌های مازندران شصت‌ویکمین کتابخانه عمومی استان در روستای پردنگون شهرستان چالوس کلنگ‌زنی شد.
شصت‌ویکمین پروژه احداث کتابخانه عمومی مازندران در چالوس کلنگ‌زنی شد

 

به گزارش لیزنا، عبدالحسین باقری سرپرست اداره کل کتابخانه‌های مازندران به همراه محمدناصر زندی فرماندار چالوس در آخرین روز از بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در مراسم کلنگ زنی شصت و یکمین پروژه احداث کتابخانه عمومی استان در روستای پردنگون شهر مرزن‌آباد شرکت کرد.

 

وی در این مراسم تصریح کرد: کتاب نتیجه تمدن دیرینه بشری است که نشان می‌دهد کتابخانه جزو اصلی تمدن بشری است.

 

باقری افزود: تاکنون 59 پروژه در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی مازندران قرار داشت، یک پروژه نیز به‌ صورت ملی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شد و یک پروژه احداث کتابخانه نیز در بخش چایباغ شهرستان سوادکوه شمالی در هفته کتاب امسال کلنگ‌زنی شد.

 

وی به تامین منابع مالی این پروژه برای پایان رساندن آن در مدت کوتاه تاکید کرد و بیان داشت: در صورت مساعدت فرمانداری شهرستان چالوس در زمینه پرداخت 20 میلیون تومان از هزینه ساخت این پروژه و تامین هزینه 20 میلیون تومانی توسط انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز مبلغ 20 میلیون تومان به این پروژه اختصاص می‌دهد تا در پروسه زمانی یک‌ساله‌ این پروژه به بهره‌برداری برسد.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران در ادامه گفت: تکمیل، ساخت و بهره‌برداری از پروژه کتابخانه عمومی روستای پردنگون به اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان نیاز دارد بنابراین مساعدت و مشارکت عمومی همه دستگاه‌ها، نهادها و نیز خیران کتابخانه‌ساز زمینه افتتاح این پروژه را فراهم می‌کند.

 

وی با گرامیداشت هفته بسیج عنوان کرد: بسیجیان دیروز در خط مقدم جبهه‌ها بودند و امروز در خط مقدم فرهنگ و مطالعه و کتابخوانی هستند بنابراین باید قدر و منزلت همه آنها ارج نهاده شود.

 

باقری در پایان با بیان اینکه هرگاه شرایط برای رشد کتابخانه‌ها فراهم شد، رشد جامعه را نیز به دنبال داشته است، افزود: کتابخانه‌ها به عنوان مکانی برای ضبط افکار بشری نقش اصلی را در توسعه سیاسی و اجتماعی جامعه دارند.

 

همچنین در این مراسم محمدناصر زندی فرماندار چالوس اظهار داشت: اهدای زمین این پروژه از سوی شورای اسلامی و دهیاری روستای پردنگون و قرار گرفتن این ساختمان در جوار مرقد شهدای این روستا نشان از اعتقاد و علاقه مردم این روستا به انجام امورات خیر و معنوی دارد.

 

وی تصریح کرد: با احداث این کتابخانه در روستای پردنگون بدون شک علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی و امورات فرهنگی نیز بیشتر در انجام کارهای فرهنگی راغب می‌شوند.

 

زندی افزود: با توجه به این‌که افزایش سطح سواد افراد مساوی با افزایش سطح فرهنگ جامعه است بنابراین همه باید در راستای اعتلای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گام‌های بلندی برداریم.

 

فرماندار چالوس اذعان داشت: با مقایسه وضعیت دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به روشنی مشخص است که به‌ دلیل افزایش آگاهی و بیداری مردم توسط مطالعه و تحلیل و تحقیق است که حضور آنها نیز در میادین سیاسی و اجتماعی افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به سوابق تحصیلی مردم روستای پردنگون، ابراز داشت: در روستای پردنگون افراد تحصیل‌کرده و بزرگی در زمینه‌های ملی و کشوری داریم که به همت خودجوش مردم منطقه و خیران توانستند در زمینه‌های علمی و فرهنگی پیشرفت نمایند.

 

زندی در پایان خواستار حمایت مالی بیشتر اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران برای اتمام پروژه کتابخانه عمومی روستای پردنگون شد و یادآور شد: علاوه بر جذب اعتبارات حاصل از نیم درصد شهرداری‌ها و کمک خیران در این زمینه ما نیز در اعتبارات تملک و دارایی سال 94 بودجه‌ای را برای این پروژه در نظر خواهیم گرفت.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: