یكی از مهم ترین دلایل گسترش نابهنجاری های اجتماعی عدم مطالعه است

 

به گزارش لیزنا، حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده امام جمعه فاروج، در بیست و دومین آیین گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان فاروج، با بیان اینکه ما برای اهمیت مطالعه باید با تمدن خودمان نگاه کنیم و ببینیم چقدر کتاب قدمت دارد، گفت: تاریخ كتاب به قدمت تاریخ تمدن بشری است و بشر با کتاب آشنا است و از گذشته تا به حال مدام به کتاب مراجعه داشته است.

 

وی افزود: لازم است مردم پیوسته با تازه های كتاب آشنایی پیدا كنند و بدانند کتاب های روز چه کتاب هایی هستند و با مطالعه کتاب های مفید و ارزشمند شخصیت خودشان را بسازند.

 

و گفت: كتاب و كتابخوانی در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد، تا جایی كه بزرگترین معجزه خداوند در قالب كتاب قرآن ظهور كرده است.

 

امام جمعه فاروج بیان کرد: اگر جامعه ای بخواهد از تمامی جهت به رشد و توسعه برسد باید فرهنگ كتابخوانی در تمامی سطوح رشد پیدا كند.

 

همچنین گفت: اگر بخواهیم فرزندانمان با كتاب مانوس شوند باید پدر و مادرها در فضای منزل به این موضوع اهمیت ویژه ای بدهند.

 

وی ادامه داد: یكی از مهم ترین دلایل گسترش نابهنجاری های اجتماعی عدم آگاهی و اطلاع است كه این امر نتیجه كمبود مطالعه است.

 

امام جمعه فاروج در پایان گفت: باید در جلسات شورای اداری استان زمانی به معرفی كتاب اختصاص داده شود و مردم پیوسته با تازه های كتاب آشنایی پیدا كنند.