کد خبر: 17495
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 آذر 1393 - 09:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

افزایش کتابخانه ها در هر دو روز

مدیرکل امور مجلس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: روزانه 973 نفر به اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور اضافه می‌شوند.
افزایش کتابخانه ها در هر دو روز

 

به گزارش لیزنا، مرتضی محمدزاده اظهار کرد: هر دو روز یک کتابخانه به تعداد کتابخانه‌های فعال در مناطق مختلف کشور اضافه می‌شود که با این افزایش بدون شک به تعداد کتابدارانی که به مراجعه‌کنندگان خدمات‌دهی می‌کنند نیز افزوده می‌شود.

 

او افزود: در حال حاضر 6047 کتابدار در کشور مشغول کار هستند که این آمار در مقایسه با سال قبل 14 درصد رشد داشته است.

 

محمدزاده ادامه داد: با افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور شاهد تحرک و تحول گسترده‌ای در این مجموعه هستیم، به طوری که برخلاف ادارات دیگر که تعدیل نیرو دارند، هرساله افراد زیادی جذب نهاد کتابخانه‌های عمومی شده و مشغول به کار می‌شوند.

 

او یادآور شد: بر همین اساس امسال نیز شاهد برگزاری آزمون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای جذب همکار خواهیم بود.

 

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تعداد منابع موجود در مجموع کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 35 میلیون و 900 هزار کتاب در کتابخانه‌های عمومی کشور وجود دارد که این تعداد نسبت به سال قبل 10 درصد رشد داشته است.

 

محمدزاده اظهار کرد: هر روز 973 نفر به اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور اضافه می‌شوند که بدون شک این افراد به منابع به‌روز و جدید مطالعه نیاز دارند، به همین دلیل به‌روزرسانی منابع یکی از اهداف این نهاد است.

 

مدیرکل امور مجلس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به کمبود فضای کتابخانه‌یی در کشور گفت: به طور استاندارد باید برای هر 100 نفر هشت متر فضای کتابخانه‌یی موجود باشد که این میزان در حال حاضر کمتر از نصف (چهار مترمربع) است.

 

او در پایان گفت: باید تلاش شود با برنامه‌ریزی دقیق زیرساخت‌های رسیدن به اهداف چشم‌انداز 1404 در بحث کتابخانه‌های عمومی فراهم شود.

 

 

 

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1393/09/08 - 12:57
0
4
سلام لطفا به جای افزایش تعداد کتابخانه ها؛ به رفع مشکلات و نواقص معماری و تعمیرات کتابخانه های موجود تلاش کنید به زیبا سازی آن و نو سازی تجهیزات و لوازم و فراهم نمودن منابع جدید و به روز اقدام نمائید چهارتا کتابخانه آباد به از صد تا کتابخانه ویران
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: