کد خبر: 17498
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 آذر 1393 - 11:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

نوجوان 13 ساله، برگزیده جشنواره کتاب‌خانه‌های خانگی شد

عارفه صفری دختر 13 ساله عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آزادشهر استان گلستان در میان برگزیدگان سومین جشنواره‌ی کتاب‌خانه‌های خانگی و مجتمع‌های مسکونی قرار گرفت.
نوجوان 13 ساله، برگزیده جشنواره کتاب‌خانه‌های خانگی شد

 

به گزارش لیزنا، این عضو فعال کانون بر اساس علاقه‌ی شخصی خود از مدتی پیش کتاب‌خانه‌ای را در خانه‌ی خود راه‌اندازی کرده است و 250 جلد کتاب آن را در اختیار 30 عضو کتاب‌خانه‌اش قرار می‌دهد.


او جایزه‌اش را روز 1 آذر در مراسمی که در آن سید‌عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، برزین ضرغامی دبیر بیست و دومین هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران و فریدون عموزاده خلیلی رییس هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان حضور داشتند دریافت کرد.


حضور عارفه به عنوان کم‌سن‌ترین برگزیده در مراسم پایانی این جشنواره - که از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شده بود - مورد توجه حاضران قرار گرفت.


عارفه عضو فعال کانون آزاد شهر است و در کلاس هفتم به تحصیل خود ادامه می‌دهد.


وی درباره‌ی ایده راه‌اندازی کتاب‌خانه خانگی خود، به علاقه‌اش برای این اقدام فرهنگی از کلاس اول ابتدایی که عضو فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است، اشاره کرد و گفت: علاقه به شغل کتاب‌داری و ایده راه‌اندازی کتاب‌خانه از همان ابتدای ورودم به کانون در من به وجود آمد.


صفری که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شعر می‌گوید، نقاشی می‌کشد و در فعالیت‌های ادبی کانون به صورت مستمر شرکت می‌کند افزود: هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم بتوانم این کار را انجام بدهم تا این که کانون پرورش فکری به من پیشنهاد تاسیس آن را داد و نداشتن کتاب‌خانه‌ی عمومی در روستا این انگیزه را برای من فراهم کرد. این کتاب‌خانه از ابتدای تابستان امسال با 100 جلد کتاب شروع به فعالیت کرد و اکنون 30 نفر عضو دارد.


وی هم‌چنین گفت: مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان نیز حدود 100 جلد کتاب اواسط تابستان امسال به کتاب‌خانه‌ی من هدیه کرد که اکنون این کتاب‌خانه دارای 250 جلد کتاب است.


عارفه هم‌چنین توضیح داد که دوستانش در این روستا - که دارای 200 خانوار ساکن است - به او در عضوگیری و معرفی کتاب‌خانه بسیار کمک می‌کنند.


به گفته‌ی وی یک بار نیز اعضای مرکز کانون آزادشهر از کتاب‌خانه‌ی او بازدید کرده‌اند که این جزو خاطرات خوب عارفه در ذهنش ثبت شده است.


عضو مرکز کانون آزاد شهر به مشکلات کتاب‌خانه‌ی شخصی‌اش نیز اشاره کرد و گفت: پیشنهاد‌هایی برای گسترش فضای کتاب‌خانه و همکاری از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف به من ارایه شده اما آن‌ها باید خودشان اقدام کنند و مهم‌ترین مشکل من همان کمبود فضا برای نگهداری کتاب‌های کتاب‌خانه‌ام است.


بر اساس گزارش کانون، در میان برگزیدگان سومین جشنواره‌ی کتاب‌خانه‌های خانگی و مجتمع‌های مسکونی نام کتاب‌خانه‌ی فاطمه‌ها در دهکهان کهنوج در استان کرمان نیز به چشم می‌خورد کتاب‌خانه‌ای که 3 دختر نوجوان به نام فاطمه آن را در روستای خود راه‌اندازی کردند و سال گذشته کانون استان کرمان نیز با اهدای کتاب در تجهیز آن به این 3 نوجوان کمک کرد.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: