کد خبر: 17499
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 آذر 1393 - 12:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

در کشور ما فعالیت های ترویج کتابخوانی وجود ندارد

یک نویسنده کتاب کودک و نوجوان با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور گفت: اکنون جای خالی فعالیت های ترویج کتابخوانی در صنعت نشر کشورمان حس می شود.
در کشور ما فعالیت های ترویج کتابخوانی وجود ندارد

 

 

 به گزارش لیزنا، «علی اصغر سید آبادی»، نویسنده کتاب کودک و نوجوان افزود:در کشورهای مختلف وقتی کتابی منتشر می شود، در مدارس و فضاهای فرهنگی مختلف نویسنده حضور یافته و به معرفی آن کتاب می پردازد و یا مراسم مختلفی برای ترویج خواندن آن کتاب برگزار می شود.



به اعتقاد وی اکنون فعالیت های ترویج کتابخوانی در کشورمان وجود ندارد، البته این فعالیت ها با نصب بنرهای تبلیغاتی متفاوت است و در صنعت نشر باید برنامه هایی برای آگاهی و اطلاع رسانی به مردم در زمینه کتابی که منتشر می شود، طراحی و اجرایی کرد.



این نویسنده کتاب کودک و نوجوان ادامه داد: متاسفانه این اقدام در کشور ضرورت پیدا نکرده در حالی که ضروریست صنعت نشر مراکزی را دایر کند تا کتاب را معرفی و برای آن برنامه بسازد.



سید آبادی تصریح کرد: با این اقدام ، سطح فرهنگ مردم در زمینه کتابخوانی نیز ترویج پیدا می کند.



وی با اشاره به کتاب "دا" که با تبلیغات گسترده از سوی چهره های مختلف، سرشناس و صدا و سیما توانست در میان مردم محبوبیت پیدا کند، گفت: برای سایر کتاب هایی که منتشر می شود باید چنین کارهایی انجام داد .



این نویسنده با بیان اینکه میزان مطالعه کتاب های سرگرم کننده و اطلاعاتی در کشور پایین تر از میانگین جهانی است ، تصریح کرد: برای افزایش سرانه مطالعه در کشور باید روی فعالیت های ترویج کتابخوانی تمرکز کنیم .

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: