کد خبر: 17507
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 آذر 1393 - 09:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

افتتاح نمایشگاه کتاب یاسوج با 30 هزار عنوان کتاب

      چهاردهمین نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد عصر روز چهارشنبه (5 آذر) در مصلای شهر یاسوج و با ارائه 30 هزار عنوان کتاب افتتاح شد .
افتتاح نمایشگاه کتاب یاسوج با 30 هزار عنوان کتاب

 

به گزارش لیزنا، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان، موسی خادمی استاندار، سید امیر مسعود شهرام نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و امیرکمالوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضور داشتند.

 

کمالوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم گفت: در این نمایشگاه 235 ناشر از سراسر کشور بیش از 30 هزار عنوان کتاب را به نمایش گذاشته اند. وی خاطر نشان کرد برای این نمایشگاه 280 میلیون بن کتاب با تخفیف 20 درصد در نظر گرفته شده است .

 

درادامه این مراسم سید امیر مسعود شهرام نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با بیان رضایت ناشران کتاب از حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج گفت: ناشران به محض اطلاع از برپایی چنین نمایشگاهی درخواست حضور در این نمایشگاه را دادند.

 

وی گفت: اما به دلیل کمبود جا و فضای غرفه‌ای تنها یک سوم از این ناشران موفق به حضور در نمایشگاه کتاب شدند. در این نمایشگاه 30 هزار عنوان کتاب وجود دارد که برای اقناع افراد کتابخوان در استان ظرفیت خوبی به نظر می‌رسد.

 

شهرام‌نیا یکی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد را مربوط به نبود فضای نمایشگاهی دانست و افزود: استانی که مردم در آن استقبال خوبی از کتاب و برپایی نمایشگاه دارند باید فضای نمایشگاهی داشته باشد.

 

وی با تشکر از زحمت‌ها و مشقت‌هایی که برای برپایی این نمایشگاه توسط مسئولان استانی به خصوص ارشاد متحمل شده اظهار امیدواری کرد که مردم هم به پاس این زحمات در استقبال از نمایشگاه سنگ تمام بگذارند.

 

سید موسی خادمی نیز در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب یاسوج اظهار کرد: برای اینکه مردم و به‌خصوص فضای دانشگاهی استان به منابع مورد نیاز کتاب دسترسی داشته باشند با هر مشقتی که شده نمایشگاه کتاب را در استان برگزار کردیم.

 

وی با بیان سختی‌های کار در استان گفت: وقتی که فضای نمایشگاهی در استان نداشته باشیم و مجبور باشیم که در یک روز برای دو برنامه‌ بزرگ وقت بگذاریم تا هر کدام برگزار شوند کار سختی است.

 

این مسئول با بیان این‌که در استان‌های دیگر همه چیز از جمله فضا برای کار آماده است اما در این جا حتی برای تأمین فضا استاندار و معاونین باید وقت بگذارند، تصریح کرد: برخی کارهایی که استاندار مجبور است در این استان انجام دهد در استان‌های دیگر چنین وظایفی وجود ندارد.

 

خادمی یکی از اقدامات انجام شده در دوره مدیریت خود را تلاش برای آماده کردن فضای نمایشگاهی در استان عنوان کرد و گفت: از سال 84 کارهایی در این زمینه انجام شده که تا امروز هم ادامه دارد و امیدواریم که با کارهای انجام شده ظرف یک تا دو سال آینده شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

 

وی با درخواست از همه ادارات برای همکاری با این نمایشگاه به خصوص شهرداری‌ها و دانشگاه‌ها گفت: اگر همکاری با نمایشگاه وجود داشته باشد در سال‌های آینده شاهد کیفیت بالاتری خواهیم بود.

 

براساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه­های فرهنگی ایران، چهاردهمین نمایشگاه کتاب یاسوج از 5 تا 11 آذر از ساعت 9 تا 12 و15 تا 19 در محل مصلای یاسوج دایر می باشد.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: