کتابخانه های عمومی از جمله فرهنگی ترین پایگاه ها هستند

  به گزارش لیزنا، علی رحیمی، مدیرکل کتابخانه عمومی، در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش سملقان گفت: رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن مرز و بوم است.

 

رحیمی در ادامه افزود: تشكيل جلسات انجمن بايد مصوبات اجرايي داشته باشد و خواستار توجه ويژه اعضا انجمن به ارتقاء سطح مطالعه عمومي بخش سملقان شد.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی با تاکید بر کارکرد فرهنگی و اجتماعی کتابخانه ها، کتابخانه های عمومی را به عنوان فرهنگی ترین پایگاه در هر منطقه دانسته و آن را محل انتقال تجربه، دانش و محل مشاوره علمی شمرد.

 

وی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را نیز یکی از کارکردهای کتابخانه عمومی معرفی و افزود: کتابخانه های عمومی مکانی برای حضور تمام افراد جامعه است تا در بهترین و مطمئن ترین محیط رشد کرده و از آسیب های اجتماعی دور و به رشد و تعالی برسند.

 

بخشدار سملقان نیز در این جلسه به اهمیت کتاب وکتابخوانی اشاره و بر رونق فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود، این کار بهتر است به ترتیب از خانواده، مدارس و دستگاه های فرهنگی شروع شود.

 

ذبیحی در ادامه با تاكيد بر فرهنگ سازي در اجتماع افزود: فرهنگ مطالعه يكی از اموري است كه بايد به آن پرداخته شود تا در اجتماع از رواج بي بندباري و فرهنگ بیگانه كه دشمن درپي آن است جلو گيري كرد.

 

بخشدار سملقان در ادامه گفت: براي غني سازي اوقات فراغت جوانان و گسترش مؤلفه هاي فرهنگي در جامعه، بايد به کتاب و کتابخواني بيشتر توجه شود.