کد خبر: 17696
تاریخ انتشار: شنبه, 22 آذر 1393 - 23:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

امانت 800 هزار کتاب الکترونیکی در سال 2013 توسط کتابخانه های نیوزیلند

کتابخانه های نیوزیلند در سال 2013 بیش از 800 هزار کتاب الکترونیکی امانت دادند. این در حالی است که سال گذشته کتابخانه های نیوزیلند بیش از 37 میلیون حضور را در خود ثبت کردند.
امانت 800 هزار کتاب الکترونیکی در سال 2013 توسط کتابخانه های نیوزیلند

به گزارش لیزنا، از سال 2011 و به دنبال سرمایه گذاری کتابخانه های نیوزیلند روی کتاب های دیجیتالی، در 40 منطقه و شراکت و همکاری کمپانی Overdrive از بزرگ ترین توزیع کنندگان کتاب های الکترونیکی (eBook) در جهان در نقاطی مانند آکلند، ولینگتون و کریس چرچ به شدت توسعه یافته است.



هم زمان سرویس محلی عرضه شده توسط Wheelers برای امانت دهی کتاب های الکترونیکی گسترش یافت و تعداد کتاب های الکترونیکی امانت داده شده در سال 2012 را به 350 هزار کتاب رساند. این رقم در سال 2013 به رقم بی سابقه 800 هزار کتاب رسید.



«تیم آنتریک» مدیر کتابخانه های عمومی نیوزیلند گفت: هر چند استقبال از فرمت های دیجیتال گسترش یافته، اما این بدان معنا نیست که استقبال از امانت گیری کتاب های چاپی سنتی کم شده است! چراکه اغلب مردم هنوز دوست دارند به خیال راحت نشسته و به صورت سنتی کتاب بخوانند. به گفته وی این موضوع در مورد کودکان نسل جدید نیوزیلند نیز صدق کرده و هرچند به تبلت و سایر وسایل دیجیتالی مجهز شده اند اما دوست دارند کتاب ها را به صورت سنتی بخوانند.



سال گذشته کتابخانه های نیوزیلند بیش از 37 میلیون حضور را در خود ثبت کردند. نیوزیلند 4.471 میلیون نفر جمعیت دارد.

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: