کد خبر: 17697
تاریخ انتشار: شنبه, 22 آذر 1393 - 23:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

اهدا و خرید مجموعه های خصوصی توسط کتابخانه مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی

از آغاز فعالیت مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش های ایرانی-اسلامی) تاکنون افزون بر 100 مجموعه خصوصی کوچک و بزرگ مربوط به خاندان ها و شخصیت های علمی کشور به کتابخانه این مرکز انتقال یافته است.
اهدا و خرید مجموعه های خصوصی توسط کتابخانه مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی

به گزارش لیزنا، از این 100 مجموعه 9 مجموعه از راه خرید و بقیه به صورت اهدا بوده است. بخشی از این مجموعه ها که مشروط به نگهداری جداگانه نبوده است، پس از ضرب مهر اهدایی، در کتابخانه مرکزی مورد استفاده قرار می گیرد و بخشی دیگر، بنابر شرایط واگذاری اهداءکنندگان، در محلِ جداگانه و به نام ایشان، محفوظ است.



کتاب ها و مجله های چاپی این مجموعه ها، فهرست شده یا در دست فهرست نویسی است. مخازن این نوع مجموعه ها به صورت بسته اداره می شود و اکنون پژوهشگران مرکز و مراجعان خارج از مرکز از آن استفاده می کنند.



 یادداشت ها و مدارک و اسناد چاپ نشده کتابخانه های اختصاصی، سرنوشت دیگری دارد؛ برابر آیین نامه کتابخانه، این نوع یادداشت ها و اسناد چاپ نشده، آن اندازه که پس از بررسی و ارزش یابی، برای چاپ و انتشار مناسب تشخیص داده می شود، در یک جلد یا مجلداتی از سوی کتابخانه مرکز انتشار می یابد، تا جامعه فرهنگی از آن بهره مند شود، اما کتابخانه موظف است، برخی دیگر از اسناد و مدارک را که جنبه خانوادگی و خصوصی دارند، در جای مناسب نگاه دارد و استفاده از آن را صرفاً برای خانواده اهداء کنندگان مجاز بداند.



کتابخانه مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی، نخست خود را نسبت به حفظ و صیانت این میراث فرهنگی و سپس بهره مندی محققان از آن میراث متعهد می داند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: