کد خبر: 17699
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 آذر 1393 - 00:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

«ریچارد فلاناگان» برنده جایزه کوئینزلند 2014 شد

   برنده جایزه «من بوکر 2014» یعنی،«ریچارد فلاناگان»، یک هفته پس از دریافت جایزه ادبی نخست ‌وزیری استرالیا، جایزه ادبی کوئینزلند را نیز از آن خود کرد.
«ریچارد فلاناگان» برنده جایزه  کوئینزلند 2014  شد

 

به گزارش لیزنا، کتاب «جاده‌ای به عمق شمال»، توانست جایزه بخش رمان ادبی کوئینزلند (Queensland Literary Award) را از آن خود کند.



استوارت گلوور گفت، داستان جراحی که به اردوگاه اجباری کار در برمه فرستاده می‌ شود تا روی راه‌ آهن مگر کار کند (داستان جاده ‌ای به عمق شمال) مفتخر به دریافت جایزه کتابخانه کوئینزلند نیز شد. وی افزود این کتاب که پیش ‌تر جایزه «من بوکر» و جایزه ادبی نخست ‌وزیری را از آن خود کرده، اینک با دریافت جایزه سوم تبدیل به یکی از آثار بزرگ ادبیات استرالیا شده است.



اما جایزه بخش غیر داستانی کتابخانه کوئینزلند به «پائول‌هام» به خاطر کتاب «1914: سالی که جهان پایان یافت»، رسید که درباره چگونگی ورود استرالیا به جنگ جهانی است.



همچنین «جاکلین موری‌آرتی» با کتاب «شکاف در پادشاهی» جایزه بخش نویسندگان جوان را به خود اختصاص داد.



مجموعه شعر «ساعت زمین» اثر دیوید مألوف، اهل بریسبان جایزه بخش بهترین شعر 2014 را از آن خود کرد.


جایزه کتابخانه کوئینزلند در سال 2012 و پس از قطع کمک‌ های مالی دولت به جایز«پری‌ می ‌یر» تأسیس شد و اهدای 15 هزار دلار (دلار استرالیا) به سه نویسنده ‌ای که کتاب خود را اخیراً به پایان رسانده ‌اند تضمین شد که امسال «ایان ‌واکر» وزیر ایالتی هنر، «آلن ون نیروین»، «دیوید استاوانگر» و «سوفی اوورت» را به عنوان برندگان امسال معرفی کرد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: