کد خبر: 17729
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 آذر 1393 - 11:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

کتاب های حوزه ادبیات کودک و نوجوان در صدر تقاضای مردمی

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی گفت: در زمان حاضر تقاضا در حوزه ادبیات کتاب کودک و نوجوان بیش از سایر بخش ها است.
کتاب های حوزه ادبیات کودک و نوجوان در صدر تقاضای مردمی

 

به گزارش لیزنا، مسعود کوثری، روز دوشنبه با اعلام این خبر، گفت: هدیه دادن و کتابهای پیش دبستانی بیشترین خرید مردم ایرانی از بازار کتاب را تشکیل می دهد.



وی افزود بازار کتاب ما با بازارهای کتاب اروپا و آمریکا که بالای 500 میلیون فروش دارند، متفاوت است، در حال حاضر تقاضا در حوزه ادبیات کتاب کودک و نوجوان بیش از سایر بخش هاست، باید در این زمینه فعال تر عمل شود زیرا می تواند همچنان تقاضا برای خرید کتاب را حفظ کرد.



وی با بیان اینکه برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور دو راه حل وجود دارد، گفت: باید به سمت تولید کتابهای ارزان با کاغذهای کاهی برویم و چون گران نیستند، امکان خرید مردم بیشتر می شود و اگر هم کتاب مدتی بعد دور انداخته شود، نگرانی بابت هزینه انتشار آن وجود ندارد.



کوثری ادامه داد: راه حل دیگر آن است که به سمت تولید کتاب های گران قیمت حرکت کنیم البته طی دو سه سال اخیر ناشران به سمت کتابهای گران قیمت حرکت کردند ولی تقاضا و کشش برای خرید چنین کتابهایی محدود بوده است.



وی با بیان اینکه امروزه کتاب تبدیل به کالای لوکس شده است، تصریح کرد: مردم وقتی می خواهند کتابی را تهیه کنند، به محتوای آن توجهی نمی کنند و نوع بسته بندی کتاب برایشان مهم است که این زنگ خطری برای بازار کتاب کشور است.



کوثری، مهمترین راهکار ترویج کتابخوانی در کشور را تولید کتاب ارزان با کاغذهای کاهی دانست و گفت: اگر به سمت کالای لوکس حرکت کنیم تعداد خریدها پایین می آید، سرانه مطالعه نیز کاهش یافته و از لحاظ فرهنگی فقیرتر می شویم.

 

وی، نشر دیجیتال را نیز برای ترویج کتابخوانی مفید دانست و افزود: تبدیل کتاب به سی دی ها، استفاده از نرم افزارها در موبایل، کتابخوانی را گسترش می دهد.

 

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی با بیان اینکه، تولید کتابهایی با مضامین اجتماعی، جامعه را به سمت کتابخوانی نیز ترغیب می کند، ادامه داد: این امر مستلزم فکر و اندیشه فرهنگی است.






کوثری با بیان اینکه باید به نیازهای فعلی مردم در حوزه کتاب پاسخ داد، گفت: هم اکنون بازار نشر به سمت ترجمه کتاب و جنجالی پیش می رود به عنوان مثال کتاب خاطرات شعبان جعفری در شش ماه پنج چاپ داشت که این غیر عادی است.


وی افزود: باید بازار نشر با تهیه کتابهای اجتماعی و غیره به روال عادی برگردد. 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: