کد خبر: 17735
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 آذر 1393 - 14:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

بخش ویژه پژوهشگران در کتابخانه دهخدا خراسان شمالی ایجاد شد

 مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی گفت: پژوهش از ابزارهای برنامه ریزی و کتابخانه ها از پایگاه های اصلی تمام پژوهشگران است.
بخش ویژه پژوهشگران در کتابخانه دهخدا خراسان شمالی ایجاد شد

به گزارش لیزنا، علی رحیمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه کتابخانه ها از اصلی ترین و قدیمی ترین پایگاه های جمع آوری اطلاعات پژوهشی هستند، افزود: کتابخانه و پژوهش، پیوندی ناگسستنی دارند.

 

وی بيان داشت: پژوهشگر برای جستجو در منابع علمی زمینه موضوعی مورد پژوهش خود به کتابخانه ها مراجعه می کند و کتابداران کتابخانه با شناختی که از دسته بندی و واکاوی اطلاعات دارند، پژوهشگران را یاری می رسانند.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی، کتابخانه را محور دانایی و دانایی را محور توسعه و پیشرفت معرفی کرد و گفت: امروزه به علت توجه بیشتر به توسعه و پیشرفت، پژوهش و تحقیق جایگاه ویژه ای را در محافل علمی و فرهنگی به خود اختصاص داده و كتاب و كتابخانه به عنوان ابزارهای اساسی پژوهش محسوب می گردند.

 

وی افزود: کتابخانه ها به پژوهش اهمیت زیادی می دهند و یكی از وظایف اصلی كتابخانه ها، گردآوری، سازماندهی و اشاعه منابع اطلاعاتی جهت پژوهشگران می باشد تا بتوانند جهت انجام تحقیقات خویش از این منابع بهره گیرند،که بر این اساس یک بخش ویژه پژوهشگران در کتابخانه دهخدا ایجاد شده است.

 

رحیمی گفت: کتابخانه ها از یک سو از تحقیقات تکراری محققان جلوگیری به عمل می آورند و از طرف دیگر پژوهشگران از تحقیقات قبلی جهت پژوهش های آینده خود استفاده می نمایند.

 

وی افزود: ورود فناوری های نوین اطلاعاتی به حوزه کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی باعث گردیده که کتابخانه ها جهت ارتقاء و بهبود خدمات خود از آنها بهره گیرند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: