کد خبر: 17738
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 آذر 1393 - 15:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

گرایش به کتاب‌ های چاپی سنتی به جای کتاب ‌های الکترونیکی در تابستان 2014

 آمار نیلسن در تابستان 2014 نشان می ‌دهد برخلاف تصور، کتاب‌ خوان ‌ها، بیشتر به سوی خواندن کتاب‌ های چاپی سنتی رفته ‌اند تا کتاب ‌های الکترونیکی.
گرایش به کتاب‌ های چاپی سنتی به جای کتاب ‌های الکترونیکی در تابستان 2014

 

به گزارش لیزنا، تنها 21 درصد از فروش ‌های تابستان امسال صنعت نشر کتاب‌ های الکترونیکی بوده است و اغلب خوانندگان ترجیح داده ‌اند تا از کتاب‌ های چاپی سنتی برای مطالعه استفاده کنند که این رقم برای کتاب ‌های جلد سخت 25 درصد و برای سایر کتاب ‌های چاپی 43 درصد را در بر می ‌گیرد.



بر اساس آمار منتشره از سوی موسسه نیلسن، اغلب کاربران در تابستان 2014 منتشر دریافت نسخه چاپی بوده ‌اند و حتی اگر نسخه دیجیتال کتاب موجود بوده، ترجیح داده ‌اند تا منتظر نسخه چاپی شوند و پول اضافی نیز بپردازند.



در نظرسنجی انجام‌ شده از سوی این موسسه تحقیقاتی تنها 21 درصد از مردم در فصل تابستان کتاب الکترونیکی(( eBook خریده ‌اند که 57 درصد از این رقم مربوط به خرید نسخه کیندل آمازون بوده است. در این مدت  14 درصد از فروش‌ های بارنزاند نوبل کتاب ‌هایی با فرمت دیجیتالی بوده و اپل نیز 6 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.



آمازون باعرضه کتاب‌ خوان ‌های الکترونیکی به صورت متنوع توانسته بخش عمده بازار کتاب و سرویس دیجیتالی کتاب ‌خوانی را به خود اختصاص دهد. در عرض 6 ماه این کمپانی کیندل مدل Voyage، کیندل لمسی کلاسیک، کیندل فایر اچ دی 6، اچ دی 7، و اچ دی 8.9 اینچی را برای علاقه‌ مندان به محصولات خود راهی بازار کرده و این در حالی است که رقبا فقط یک الی سه مدل را عرضه کرده ‌اند.



بر اساس آمار نیلسن، در 9 ماهه اول 2014 بیش از 23 درصد از مشتریان با استفاده از کیندل آمازون، کتاب‌ های موردعلاقه خود را دانلود کرده ‌اند و 21 درصد نیز کیندل فایر را برای دانلود انتخاب کرده ‌اند.



مشتریان آی ‌پد اپل رقم 18 درصد دانلودهای کتاب ‌ها را به خود اختصاص داده و 4 درصد نیز با آیفون اپل کتاب دانلود کرده ‌اند. در همین حال 9 درصد نیز با نوک متعلق به بارنزاندنوبل کتاب ‌های خود را دانلود کرده ‌اند.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: