کد خبر: 17747
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 آذر 1393 - 00:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

گزارش «کوبو» درباره بازار و خوانندگان جهانی کتاب‌های الکترونیک

بازار جهانی کتاب های الکترونیکی (e-Book) به 14.5 میلیارد دلار رسیده و پیش بینی می شود ارزش این بازار در سال 2017 به بیش از 22 میلیارد دلار برسد.
گزارش «کوبو» درباره  بازار و خوانندگان جهانی کتاب‌های الکترونیک

به گزارش لیزنا، در گزارش کتابی کمپانی کوبو (kobo) سازنده کتاب خوان معروف دیجیتال، آمده است توسعه روزافزون نشر دیجیتال ادامه داشته و سال به سال بر تعداد ناشرانی که قدم در فناوری های جدید دیجیتالی می گذارند بیشتر می شود.


«مایکل تامبلین» مدیر بخش محتوای کمپانی کوبو در این رابطه گفت گرایش بیشتر خوانندگان کتاب به سوی فرمت دیجیتال چهره فناوری را دگرگون کرده است و نوع مخاطبان نیز تغییریافته است.


اما در این گزارش به این پرسش پاسخ داده شده است که مخاطبان بیشتر گرایش به خواندن چه نوع کتاب هایی دارند؟


بر این اساس در کانادا بیش از 62 درصد علاقه به مطالعه رمانس یا داستان های عاشقانه دارند و در رتبه بعدی ژانر فانتزی با 60 درصد، رمزآلود با 59 درصد، رتبه های بعدی گرایش خوانندگان کانادایی را دربر می گیرد.


در بازار جهانی نیز ایتالیایی ها با 74 درصد بیش ترین خوانندگان رمان های عاشقانه هستند و فرانسوی ها با 70 ،هلندی ها با 67 درصد، انگلیسی ها با 62 درصد، استرالیا و نیوزیلندی ها نیز با 64 درصد و آمریکایی ها با 44 درصد رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.


کتاب خوان های کانادایی که علاقه وافری به خواندن کتاب در زمستان دارند نیز رکورد مطالعه 300 میلیون صفحه (16 میلیون صفحه فقط در روز کریسمس خوانده شده است) را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.


گفتنی است اطلاعات مذکور از 21 میلیون کاربر از ژانویه تا نوامبر 2014 از میان کاربران مستقر در کشورهای کانادا، آمریکا، هلند، فرانسه، استرالیا، ایتالیا، نیوزیلند و انگلیس استخراج شده است.


کوبو به عنوان ارائه کننده سرویس های مطالعه الکترونیکی بیش ترین رشد را در جهان داشته و بیش از 4.2 میلیون کتاب و مجله دیجیتالی را به مخاطبان خود در 190 کشور جهان عرضه می کند.

 

دستگاه کتاب خوان کوبو نیز مجهز به جوهر الکترونیکی (E Ink)  امکان استفاده اختصاصی از سرویس های کوبو را به خوانندگان خود می دهد.

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: