کد خبر: 17757
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 آذر 1393 - 13:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهر شوقان برگزار شد

 مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهر شوقان با اشاره به برخی از کارکرد های کتابخانه های عمومی مصداق های این کارکرد ها را در کتابخانه های عمومی استان برشمرد.
جلسه انجمن  کتابخانه های عمومی شهر شوقان برگزار شد

 به گزارش لیزنا، مدیر کل کتابخانه های عمومی در جلسه انجمن و نهضت مطالعه مفید شهر شوقان با بیان اینکه: کتابخانة عمومی با فراهم آوردن منابع مفید به رفع نیازهای افراد و گروه های مختلف جامعه کمک می کند تا اعضا بتوانند با مطالعة آنها نیازهای آموزشی  و اطلاعاتی خود را رفع کنند، افزود: مأموریت اصلی نهاد کتابخانه های عمومی ارتقای مطالعه مفید است.

 

علی رحیمی با اشاره به کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی، کارکرد آگاهی بخشی و اطلاع رسانی کتابخانه های عمومی افزود: در جوامع پویا لزوم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بر کسی پوشیده نیست. به خصوص در دورة کنونی که بهبود زندگی و میل به نقش آفرینی اجتماعی در گرو داشتن آگاهی و اطلاعات دقیق، صحیح و به موقع است و دسترسی به اطلاعات از اهمیت ممتازی برخوردار است که در همین راستا علاوه بر کتب فیزیکی 40 هزار کتاب الکترونیکی در هر کتابخانه گردآوری شده است.

 

وی افزود: کتابخانة عمومی نهادی عمومی است که به ارائة خدمات در حوزة عمومی می پردازد و نقش کلیدی در بهره برداری از اطلاعات و دسترسی به منابع آگاهی و اطلاعاتی را به عهده دارد.

 

دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید همچنین به کارکرد آموزشی کتابخانه عمومی اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل وجودی کتابخانه های عمومی همگانی سازی و عمومی سازی دانش در قالب محمل های چاپی یا الکترونیکی دانش است تا از آموزش رسمی و غیر رسمی حمایت نماید.

 

وی جمع آوری 21 هزار کتاب آموزشی و کمک درسی در کتابخانه های عمومی استان و برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت با مشارکت دفتر آموزش استانداری را به عنوان برنامه های آموزشی اداره کل کتابخانه های عمومی معرفی کرد.

 

رحیمی در پایان با اشاره به کارکرد ارشادی کتابخانه های عمومی آن را به عنوان نهادی که در ارتباط دائم با مردم است معرفی کرد وانجام فعالیت های فرهنگی از جمله معرفی و نقد کتاب و برگزاری  مسابقات کتابخوانی و ... را از برنامه های این اداره کل در این راستا عنوان کرد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: