کد خبر: 17761
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 آذر 1393 - 20:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

نخستین نشست نقد کتاب «سنجش و مصور‌سازی پراکندگی جغرافیایی ثروت علمی» انجام شد

نخستین نشست نقد کتاب «سنجش و مصورسازی پراکندگی جغرافیایی ثروت علمی: مفاهیم و کاربردها» با  حضور نویسنده کتاب و منتقدان در ایرانداک برگزار شد.
نخستین نشست نقد کتاب «سنجش و مصور‌سازی پراکندگی جغرافیایی ثروت علمی» انجام شد

به گزارش لیزنا، در ابتدای این نشست، دکتر سعید اسدي، نويسنده كتاب، مفاهیم مطرح شده در کتاب از جمله ثروت علمی، سنجش علم و فناوری، تولید و مصرف علم در استان های ایران و تحلیل مکانی و مصورسازی توزیع ثروت علمی را شرح داد.



پس از آن دکتر فریبرز درودی، رئیس مرکز اطلاعات و مدارک علمی و عضو هیات علمی پژوهشگاه روشمند بودن متن مبتنی بر طرح پژوهشی، بیان مناسب مفهوم ثروت علمی و ابعاد آن، توضیح منطقی و مطلوب علم سنجی از نظر پیشینه، اهداف و کاربردهای آن، پرهیز از توضیح های اضافی، نگارش سلیس و قابل درک کتاب، بهره‌گیری مناسب از نمودارها و جدول‌ ها و نتیجه ‌گیری آخر هر فصل را به عنوان نقاط قوت کتاب عنوان کرد.



وی هم‌چنین، گسترش کلیدواژه‌ ها، استفاده از منابع جدیدتر، گسترش واژه‌ نامه و ایجاد نمایه برای کتاب را به عنوان پیشنهادات خود را برای بهبود مطرح نمود.



پس از آن دکتر رویا پورنقی استادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه در اين زمينه كتاب ديگري در كشور منتشر نشده گفت: از نقاط قوت این کتاب اینست که عنوان و موضوع كتاب نوآوري صورت گرفته و همچنین فهرست منابع در داخل متن آمده و هر فصل شامل مقدمه و خلاصه است.

 
وی در انتقاد از کتاب گفت:‌محتواي برخي فصول با عنوان آن همخواني ندارد و برخی اشکالات نگارشی نیز در آن وجود دارد.



لازم به توضیح است، این نشست در روز یکشنبه 23 آذر 93، با حضور دکتر سعید اسدی، عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد و نویسنده کتاب، دکتر فریبرز درودی و دکتر رویا پورنقی، اعضای هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، دكتر محمود بابايي، معاون پژوهش پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران، و دیگر استادان در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) برگزار شد.

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: