کد خبر: 17775
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 آذر 1393 - 22:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

تاکید بر عادت به کتابخوانی و مطالعه به عنوان یک ضرورت فرهنگی

      معاون امور استان ها، مجلس و مشارکت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور در کتابخانه مرکزی اردبیل، از بخش های مختلف این مجموعه بازدید به عمل آورد.
تاکید بر عادت به کتابخوانی و مطالعه به عنوان یک ضرورت فرهنگی

 

به گزارش لیزنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمــد رضا واحدی پس از بازدید از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی اردبیل از جمله بخش های مرجع، نشریات، مخزن، کودک، روشندلان، کافی نت، سالن های مطالعه، آماده سازی فنی و تالار آثار نویسندگان بومی، با حضور در جمع تعدادی از کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گفت: عادت به کتابخوانی و مطالعه به عنوان یک ضرورت فرهنگی باید از دوران کودکی آغاز شود.

 

وی نقش والدین و مربیان مدارس را در ترغیب کودکان و نوجوانان به سمت مطالعات غیردرسی مهم دانسته و افزود: تجربه نشان می دهد محیط خانواده و مدارس در نهادینه کردن ارزش های فرهنگی از جمله مطالعه نقش مهم و بی بدیلی دارند.

 

این مسئول، در بخش دیگری از سخنان خود، لزوم رسیدن به استانداردهای کتابخانه ای را یادآور شده و افزود: برای رسیدن به جایگاه نخست فرهنگی در منطقه، نیازمند همکاری و تعامل نزدیک همه دستگاهها بالاخص ارگانهای فرهنگی و هماهنگی آنها در جهت نیل به اهداف فرهنگی نظام هستیم.

 

معاون امور استان ها، مجلس و مشارکت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نقش رسانه های گروهی را در ترغیب شهروندان به سمت فرهنگ مطالعه مهم و تأثیرگذار ذکر کرده و گفت: کتابخانه های عمومی در مسیر تشویق شهروندان به سمت مطالعه و انس با کتاب، نیازمند یاری رسانه های گروهی اعم از مطبوعات، خبرگزاریها، سایت های خبری و بویژه صدا و سیما هستند.

 

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: