کد خبر: 17786
تاریخ انتشار: جمعه, 28 آذر 1393 - 06:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

تایید رسمی راه اندازی سیستم امانت دهی کتاب های دیجیتالی در فرانسه

 فرانسه سیستم امانت دهی کتاب های دیجیتالی را تأیید رسمی کرد و از این به بعد کتابخانه های این کشور می توانند کتاب دیجیتالی به کتاب خوان ها امانت دهند.
تایید رسمی راه اندازی سیستم امانت دهی کتاب های دیجیتالی در فرانسه

 

به گزارش لیزنا، ظاهراً کتابخانه های سطح اروپا هنوز با مفهوم امانت دهی محتوای دیجیتال در کتابخانه ها مشکل دارند و در این میان انگلیس بیش ترین موفقیت را درباره جا انداختن این مفهوم در کشور خود داشته است.

 

پس از انگلیس کشور فرانسه به عنوان دومین کشور بزرگ اروپا با تأیید قوانین مربوط به امانت دهی کتاب های دیجیتالی پلتفرم جدید را پذیرفت تا مردم به زودی بتوانند انواع کتاب های دیجیتالی، کتاب های صوتی و روزنامه های دیجیتالی را از کتابخانه ها قرض بگیرند.



مصوبات نوآورانه جدید در 12 بند، هشتم دسامبر در پاریس باهدف تسهیل امانت گیری الکترونیکی (e-lending) از کتابخانه های عمومی فرانسه بین وزیر فرهنگ و انجمن کتابداران، انجمن کتاب فروشان، انجمن ناشران و انجمن نویسندگان به امضا رسید.



بازیگران عمده جهانی ازجمله Overdirve ،3M، Baker & Taylor و نیز کمپانی جهانی مستقر در ونکوور بنام Pressreader) بزرگ ترین سرویس دهنده روزنامه در فرمت دیجیتالی در جهان) از این اتفاق بسیار خوشحال هستند و اجازه دارند با کتابخانه های فرانسه دراین باره معامله کنند تا سود خوبی نصیبشان شود.

 

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: