نمایشگاه کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی در کتابخانه مرکزی آستان قدس

 

 

به گزارش لیزنا، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با بیان این مطلب گفت: «در این نمایشگاه، از میان گنجینه ارزشمند موجود از کتابهای خطی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، مجموعه نفیسی با موضوع حضرت محمد(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)گزینش شده و در معرض نمایش عموم قرار گرفته است».

 

محمدجواد قوی بیان کرد: «علاوه بر قرآنِ دست‌نویسِ منسوب به امام حسن مجتبی(ع) و قرآنِ دست‌نویسِ منسوب به  امام رضا(ع) تعدادی از آثار خطی با موضوع امام رضا(ع) مانند رساله ذهبیه، اسماءالحسنی، تحفة‌الزائرین و خطبه توحیدیه نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمده است».  

 

وی با بیان این که کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با بیش از 150 هزار جلد کتاب خطی و چاپ سنگی، و بيش از سه ميليون و 800 هزار جلد كتاب چاپي در موضوع‌های گوناگون، یکی از گنجینه‌های عظیم مکتوب بشری است، افزود: «از مجموع کتاب‌های چاپ سنگی نیز تعداد ارزشمندی با موضوع حضرت محمد(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، مانند مفتاح النبوّة، مجالس الاصول، ناسخ التواریخ، حقایق النبویّة و العلویة، و مناقب آل ابی‌طالب، گزینش شده و در معرض دید عموم گذاشته شده است».

 

قوی، هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی گنجینه‌های ارزشمند علمی و فرهنگی و مذهبی به جامعه علمی، پژوهشی و کتاب‌خوان عنوان کرد و افزود: «در این نمایشگاه، در کنار کتاب‌های خطی و چاپ سنگی، کتاب‌های چاپی ارزشمندی نیز در معرض نمایش عموم قرار گرفته است».

 

گفتني است که «نمایشگاه دست‌نویس‌های کهن، کتاب‌های چاپ سنگی و کتاب‌های چاپی با موضوع حضرت محمد(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)»، از 29آذر تا 5 دی‌ماه، صبح و بعد از ظهر در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است.