داخلی
»مطالب کتابداری
»آخرین اخبار
پژوهشهای جدید کانون به سمت کتاب و کتابخوانی سوق داده می شود
به گزارش لیزنا، محسن فضلی در نشست مشترک کارشناسان آموزش و تحقیقات کانون با بیان این مطلب افزود: ما باید یک تعریف مشخصی از پژوهش برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم و ابعاد این کار را مشخص کنیم و تا زمانی که برنامهریزی درستی برای پژوهش کودکان انجام نشود نمیتوانیم پژوهش را به آنان آموزش دهیم.
فضلی با بیان اینکه مربی وکتابخانهبرای ما از اهمیت زیادی برخوردار است افزود: محیط اصلی کانون، جایی که اعتبار کانون را احیا میکند،کتابخانهو مربیان آن هستند؛ منظور ازکتابخانهآن مکانی است که پژوهش، بخش قابل توجهی از آن را تشکیل میدهد.
وی یادآور شد: کانون باید بیشترین برنامهریزی و بیشترین بودجه را صرف کتابخانههای خود کند.کتابخانهقبله کانون است که باید اهمیت زیادی به آن داد.
معاون فرهنگی کانون با اشاره به این که از تجربههای خوب گذشته که در امر پژوهش انجام شده است، بهره بگیریم تصریح کرد: سرفصلهای آموزشی در حوزهی آموزشِ شیوههای پژوهش در کانون با توجه به رویکردهای جدید تغییر کند.
معاون فرهنگی کانون افزود: کارشناسان باید کمک کنند تا به یک چارچوب معین و مشخصی در امر پژوهش برسیم و تعریف مشخصی از آن داشته باشیم و مربی نمیتواند در این زمینه به تنهایی کاری انجام دهد.
فضلی یادآور شد: بهتر است در استانهای بزرگ تمرکز کارشناس آموزش و تحقیقات بر روی پژوهش انجام شود.
وی درباره پژوهشهای رضوی که در چند سال گذشته انجام شد گفت: پژوهشهای رضوی کارشناسی شد و به این نتیجه رسیدم که نباید آن روند گذشته ادامه پیدا کند که البته تجارب زیادی را به دست آوریم.
۱. از توهین به افراد، قومیتها و نژادها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهامزنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیامها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.