کد خبر: 19637
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 03 ارديبهشت 1394 - 20:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

روزنگار خبری لیزنا/3 اردیبهشت 1394

 
روزنگار خبری لیزنا/3 اردیبهشت 1394

بازدید مشاور فرهنگی رئیس جمهور از مرکز منطقه ای و ISC

 

 

 دکتر صالحی امیری مشاور فرهنگی رییس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، سه شنبه اول اریبهشت ۹۴، از مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بازدید کرد.

دکتر صالحی امیری از فعالیت های انجام گرفته توسط مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، به منظور توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران اظهار خرسندی نمود و با توجه به امکانات نرم افزاری جدید و پیشرفته موجود در مجموعه اظهار امیدواری کرد که می توان با ظرفیت های جدید ایجاد شده و استفاده از تجربیات مرکز منطقه ای، نسبت به همکاری های بیشتر با جامعه فرهنگی اقدام نمود. 

 

 

 دکتر افشار زنجانی:

نهاد باید بر وظایف اصلی خود تمرکز کند

 

 

 دکتر ابراهیم افشار زنجانی عنوان کرد: اساساً من با کارهای تشریفاتی و صرف هزینه های هنگفت مخالفم و معتقدم هر سازمانی که از بودجه عمومی تغذیه می کند، باید بر وظایف اصلی خود تمرکز کند و از صرف هزینه های اضافی بپرهیزد.

 

 

 مرمت بیش از ۱۲۳ هزار اثر فرهنگی در آستان قدس

 

 

 رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: در سال گذشته ۱۲۳ هزار مورد اقدام حفاظتی و مرمتی بر روی آثار فرهنگی و موزه ای ارزشمند در این نهاد توسط کارشناسان و مرمت کاران زبده انجام گرفت.

 «دست از این مسخره‌بازی بردار اوستا» منتشر ‌شد

 

 

 مجموعه‌ داستان «دست از این مسخره‌بازی بردار اوستا» شامل چند داستانِ کوتاه از «مو یان» نویسنده‌ی چینی برنده‌ی جایزه‌ی ادبی نوبل است که نشرچشمه با ترجمه‌ی «بابک تبرایی» منتشرش می‌کند. این کتاب در روزهای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

 

 

 بیشترین ثبت‌نام بن کتاب در استان‌های تهران و اصفهان

 

 

 نیکنام حسین‌پور مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی با موسسات و نهادهای همکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره آمار ثبت‌نام دانشجویان و طلاب برای دریافت بن کارت‌های الکترونیک کتاب گفت: بر اساس آمار ثبت شده در سایت تا روز اول اردیبهشت، دانشجویان استان تهران با ۲۷۶۱۲ ثبت‌نام بیشترین تعداد ثبت‌نام را در سایت داشته است.

 وی افزود: تعداد ثبت‌نام دانشجویان و طلاب استان‌های دیگر نیز از این قرار است: فارس ۲۶۷۴، قم۲۱۱۱، مرکزی ۲۵۱۳، قزوین ۱۵۰۹، سمنان ۳۶۷۸، اصفهان ۵۰۳۳، مازندران ۴۲۵۱، چهارمحال و بختیاری ۱۱۸۴، کرمان ۱۳۰۴، لرستان ۲۱۷۴، همدان ۴۸۲۸، آذربایجان شرقی ۴۹۹۹، گیلان ۱۸۳۸، زنجان ۲۴۳۲، البرز ۱۹۰۵، ایلام ۶۰۰، کردستان ۳۰۸۳، سیستان و بلوچستان ۸۹۰، گلستان ۱۱۱۵، کرمانشاه ۲۷۴۹، خوزستان ۱۷۹۶، یزد ۱۴۷۴، آذربایجان غربی ۳۶۸۳، خراسان رضوی ۱۸۹۲، خراسان جنوبی ۵۳۲، بوشهر ۴۵۷، هرمزگان ۱۷۷۷، اردبیل ۱۵۶۴، کهگیلویه و بویراحمر ۵۶۱ و خراسان شمالی ۳۳۲.

 

 

 افزایش ۵ هزار مترمربع به مساحت مسقف نمایشگاه

حسین صفری مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از افزایش ۵ هزار متر مربعی به مساحت مسقف بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نسبت به سال گذشته خبر داد.

 «راز قصه‌ها» برای دانش‌آموزان تهرانی برگزار شد

 

 

 مجموعه کارگاه و تور قصه‌گویی «راز قصه‌ها» برای کودکان و نوجوانان، تازه‌ترین فعالیت فرهنگی نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران در حوزه انتقال مفاهیم تاریخ، موزه و ادبیات ایرانی- اسلامی به کودکان و نوجوانان است. این کارگاه در روزهای دوشنبه هر هفته در اردیبهشت ۱۳۹۴ خورشیدی به گونه رایگان برگزار می‌شود.

 

 

 ثبت سه پتنت برای بند اپل واچ

 

 

 اپل تنها چند روز پیش از عرضه‌ی اپل‌واچ به کاربرانی که این ساعت‌هوشمند را پیش خرید کرده‌اند، سه پتنت در رابطه با بند این محصول به ثبت رسانده است.

سه پتنت جدید اپل در رابطه با بند ساعت‌هوشمند اپل واچ شامل بند اسپورت (Sport Band)، بند چرمی با قفل معمولی (Classic Buckle) و بند فلزی با تکه‌های به هم پیوسته (Link Bracelet) است.

 

 

 حضور پررنگ میهمانان خارجی در نمایشگاه مسئولیت سازمان‌ها را بیشتر می‌کند

 

 

 سید عباس صالحی، رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: امسال با توجه به حضور ۶ وزیر فرهنگ از کشورهای خارجی و حضور روسای سه نمایشگاه بین المللی مسکو، بلونیا و پاریس، وجه بین‌الملل نمایشگاه کتاب اهمیت فراوانی دارد.

 

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران خبر داد؛

برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه ساز مازندران

 

 

 سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران برگزاری نخستین جشنواره خیرین کتابخانه ساز مازندران را زمینه ساز رشد شاخص های فرهنگی با همدلی و همزبانی مردم و مسئولین توصیف نمود.

عبدالحسین باقری سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: این جشنواره ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری در مجتمع پذیرایی میزبان بابلسر برگزار می گردد.

 

 

 افتتاحیه نمایشگاه کتاب در تالار وحدت

 

 

 مراسم روز افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، روز سه‌شنبه، پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری در تالار بزرگ وحدت برگزار خواهد شد.

 

 

 بزرگداشت شیخ بهایی در کتابخانه حسینیه ارشاد

 

 

 کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به منظور گرامیداشت شیخ بهایی در سوم اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ بعد از ظهر نمایشگاهی از ۲۶ عنوان از منابع مرتبط با این عالم و دانشمند بزرگ شیعه، برپا کرد.

 

 

 برنامه های کمیته جنبی نمایشگاه کتاب

 

 

 مجید غلامی جلیسه مدیر عامل موسسه خانه کتاب و مدیر کمیته جنبی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از راه‌اندازی سالن «کتاب و هنر» در بخش جنبی نمایشگاه خبر داد و در این باره گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین موسسه خانه کتاب با خانه هنرمندان ایران منعقد شده، قرار است این نهاد در برگزاری برنامه‌های سالن کتاب و هنر با ما همکاری کند. 

سالن «کتاب و رسانه»، بخش دیگری از فعالیت‌های جنبی نمایشگاه کتاب تهران است.

برگزاری میزگردهای تخصصی در موضوعات مختلف، برپایی سالن فِرَق و ادیان، برپایی غرفه پایتخت کتاب ایران، برگزاری سلسله نشست‌های اختصاصی کتاب در استان‌های مختلف و نیز برپایی سالن ویژه سرگرمی‌های کودکان از دیگر برنامه‌های بخش جنبی نمایشگاه کتاب بیست و هشتم خواهد بود.

 

 

 سرپرست کتابخانه های عمومی زنجان منصوب شد

 

 

 طی حکمی از سوی علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ایرج صادقی به عنوان سرپرست کتابخانه های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان زنجان منصوب شد.

 

 

 آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری جایزه مهدی آذریزدی

 

 

 اسامی این کتاب ها عبارتند از : 

 
۱ - آب انبار / هوشنگ مرادی کرمانی ، نشر معین 
۲ - آرش : حکایت تیر انداختن مرد قصه گو /مرجان فولادوند ، تصویرگر : پژمان رحیمی زاده ، نشر افق 
۳- اشوزدنگهه / آرمان آرین ، نشر موج  ۴ - پنجره ای نو به شاهنامه : شاهی در پوست پلنگ ،فریدون و پسرانش ، کاخی که فرو ریخت / علی اصغر سیدآبادی ، تصویرگر: سید کمال طباطبایی ، نشر پنجره 
۵ - رزانه ، دختر گندم / محمد رضا یوسفی ، تصویرگر : علی خدایی ، خانه ادبیات 
۶ - رستم و اسفندیار / مرجان فولادوند ، تصویرگر : پژمان رحیمی زاده ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
۷ - رویای گردآفرید / مینو کریم زاده ، تصویرگر : عطیه بزرگ سهرابی ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
۸ - زال و سیمرغ / مصطفی رحماندوست ، تصویرگر : مانلی منوچهری ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
۹ - سیاوش / آتوسا صالحی ، تصویرگر : عطیه مرکزی ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
۱۰ - شنیدار و پندار / فریده خلعت بری ، تصویرگر : علی بوذری ، نشر شباویز 
۱۱ - نیم من بوق ابن پشم پانزده / سید علی شجاعی ، تصویرگر : علیرضا گلدوزیان ، نشر نیستان 

 

 

 نمايشگاه اسناد «عمليات پنجه عقاب» در کتابخانه ملی یزد

 

 

 به همت سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد نمايشگاه اسناد تاريخي شكست حمله نظامي آمريكا به ايران(طبس-۱۳۵۹) به صورت همزمان در محل پايگاه انقلاب(مسجد حظيره)،  خانه لاريها و كتابخانه وزيري يزد برپا مي شود.

 

 

  اختتامیه ششمین دوره آموزشی مشاوره کتابدار در بندرعباس

 

 

 آیین اختتاحیه ششمین دوره آموزشی مشاوره کتابدار، به میزبانی شهر بندرعباس، روز پنجشنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ برگزار شد.

 

 

 بررسی «کتاب در آموزش و پرورش» در کتاب فرهنگ

 

 

  صد و سی و هشتمین برنامه «كتاب فرهنگ»  به موضوع «کتاب در آموزش و پرورش» اختصاص دارد.

 

 

 در نشست تخصصی کتاب‌خانه مرجع مطرح شد:

کتاب و اسباب‌بازی دوران کودکی را طولانی‌تر می‌کند

 

 

 سی و هشتمین نشست تخصصی کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  با حضور محمدرضا شمس نویسنده حوزه کودک و یزدان منصوریان از اساتید علم اطلاعات و دانش شناسی، در کتابخانه‌ مرجع کانون برگزار شد.

 

 

 کتاب «یک قوری پر از قور» برای کودکان منتشر شد

 

 

 مجموعه ترانه های کودکانه با عنوان یک «قوری پر از قور» سروده مریم هاشم پور توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ و راهی کتاب فروشی ها شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: