کد خبر: 19661
تاریخ انتشار: یکشنبه, 06 ارديبهشت 1394 - 00:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

روزنگار خبری لیزنا/5 اردیبهشت 1394

روزنگار خبری لیزنا/5 اردیبهشت 1394

افزایش ساعت کار مترو در ایام نمایشگاه کتاب

 

حسین پور با بیان اینکه ارایه بهترین خدمات رفاهی به مخاطبان کتاب همواره دغدغه همه مسوولان این حوزه است، گفت: در هماهنگی که با شهرداری تهران صورت گرفته است مقرر شد تا علاوه بر افزایش تعداد قطارهای مترو، ساعت کار آن ها نیز بیشتر شود و ایستگاه اتوبوسی در محوطه مصلا برای انتقال مخاطبان کتاب ایجاد شود.

 

ثبت‌نام بیش از ۳ هزار ناشر ایرانی در نمایشگاه کتاب

 

 بر اساس آمار منتشر شده در سایت نمایشگاه تعداد ناشران نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و تاکنون ۳ هزار ناشر برای شرکت در بخش داخلی نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

 

کتاب «شغل های کتابداری و علم اطلاعات» منتشر شد

 

کتاب "شغل‌های کتابداری و علم اطلاعات: مدیریت و ارتقای فعالیت‌های حرفه‌ای" ترجمه دکتر عصمت مومنی(عضو هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی)، علیرضا عبودیت و فاطمه علیزاده توسط نشر کتابدار منتشر شد. 

 

آموزش HTML - جلسه پنجم

 

در این جلسه با لیستهای مرتب و نامرتب آشنا می شوید. 

لیست ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

لیست نامرتب

لیست مرتب

 

نشست «علم اطلاعات و فلسفه علم» برگزار شد

 

  نشست «علم اطلاعات و فلسفه علم» با حضور دکتر یزدان منصوریان، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، دکتر حسین شیخ رضایی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فلسفه و حکمت، و جمعی از اساتید و متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی روز پنجشنبه ،۳ اردیبهشت، در کتابخانه حسینیه ارشاد برگزار شد.

 

نقد کتاب «وسوسه های غربت» در شهر کتاب

 

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «وسوسه های غربت» اختصاص دارد.

 

برگزاری بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر در موزه سینما

 

از روز شنبه مورخ ۵/۲/۹۴ لغایت ۱۲/۲/۹۴ بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر در سالن سینما فردوس این موزه برگزار می شود.

 

مهلت ثبت نام همایش ایمنی در کتابخانه ها تمدید شد

 

بنا بر تصمیم شورای سیاستگذاری همایش ملی ایمنی در کتابخانه ها، مهلت ثبت نام در این تا روز برگزاری ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ تمدید شد. همچنین علاقمندان به شرکت در کارگاه‌های جانبی همایش در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت تا روز برگزاری کارگاه می توانند ثبت نام به عمل آورند.

 

یک سایز فیت همه نیست: تولید میکرومدلهای بافتی سواد اطلاعاتی؛ پاسخی به نیازهای «متنوع» افراد و سازمانها/ دکتر مریم نظری

 

علیرغم اتفاق نظر جهانی و ملی درباره ضرورت بهره‌گیری از سواد اطلاعاتی برای توسعه جامعه اطلاعاتی و اقتصاد دانشی، در کشور ما به سواد اطلاعاتی بیشتر به عنوان موضوعی لوکس – چه در سطح پژوهش و چه در سطح اجرایی – نگریسته می‌شود. از اینرو بیشتر آنچه تحت عنوان سواد اطلاعاتی گفته، نوشته یا آموزش داده می شود اغلب رویکرد «یک نسخه برای همه» را دنبال می کنند تا رویکرد «تشخیص و تجویز بر اساس نیاز خاص هر فرد یا سازمان»...

 

بیانیه لایدن: خلاصه ای از ۱۰ اصل مهم در ارزشیابی پژوهش

 

جمعی از متخصصان برجسته  حوزه علم سنجی، جامعه شناسی علم و سیاستگذار پژوهش دانشگاه لایدن بر آن شدند تا بیانیه ای حاوی ۱۰ اصل منتشر نمایند تا بدینوسیله نسبت به استفاده نادرست از شاخصها در ارزشیابی پژوهش هشدار دهند.

 

«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد

 

«اصطلاحنامه ریاضیات» نوشته ملوک‌السادات حسینی بهشتی، سعیده وفایی و مهرداد نوروزي اقبالي منتشر شد. كتاب «اصطلاحنامه ریاضیات» توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران و نشر چاپار به چاپ رسید.

 

کارگاه آشنایی با فهرست نگاری نسخ خطی

 

کارگاه آشنایی با فهرست نگاری نسخ خطی با تدریس سید صادق حسینی اشکوری، رئيس مجمع ذخائر اسلامي، روز دوشنبه (۳۰ فروردین) با حضور جمعی از دانشجویان و فهرست نویسان استان قم در کتابخانه عمومی حضرت آیت الله خامنه ای برگزار شد.

 

همایش شعر نو فارسی و اسپانیایی

 

همایش شعر نو فارسی و اسپانیایی همزمان با بزرگداشت نیما یوشیج پدر شعر نو فارسی و خوان رامون خیمنس پدر شعر مدرن اسپانیایی در روزهای دوشنبه و سه‌ شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت) در دانشگاه کمپلوتنسه‌ مادرید برگزار می‌شود.  

 

حضور گسترده ناشران خارجی، نقطه قوت نمایشگاه امسال

 

در آستانه برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، تور برگزاری اصحاب رسانه ها از نمایشگاه، توسط ستاد برگزاری نمایشگاه، امروز، شنبه (۵ اردیبهشت) در مصلی امام خمینی برگزارشد. این برنامه با حضور حسین صفری، مدیر کمیته اجرایی برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب، امیرمسعود شهرام نیا، قائم مقام و معاون اجرایی برگزاری نمایشگاه کتاب، سید مهدی جعفری، مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب، محسن نصرالله، مدیر کمیته پشتیبانی  برگزاری نمایشگاه کتاب، محمود آموزگار، سخنگو و عضو شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب و دبیر  اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و بیش از ۳۰ نفر از  خبرنگاران، عکاسان و اصحاب رسانه های جمعی، برگزار شد.

 

صحن مصلی برای اولین بار در اختیار نمایشگاه قرار گرفت

 

قانم مقام نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به افزایش فضای نمایشگاه بیان داشت: امسال برای اولین بار رواق شرقی مصلی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین یکی دیگر از فضاهایی که امسال برای اولین بار در اختیار نمایشگاه قرار گرفته، فضای صحن مصلی است که برای استفاده خانواده‌ها و مردم فضای بسیار مناسبی است.

 

کتابداران مشوق حضور مردم به کتابخانه ها شوند

 

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد در آیین اختتامیه ششمین دوره آموزشی مشاوره کتابدار گفت: از کتابداران می خواهم به عنوان یک فرد امین و آگاه در کتابخانه ها، مشوق حضور عموم مردم به کتابخانه ها بیشتر شود.

 

احتمال تمدید زمان ثبت‌نام بن‌ کارت‌ دانشجویی

 

نیکنام حسین‌پور مدیر کمیته رفاهی و نهادهای همکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از احتمال تمدید زمان ثبت نام بن‌های الکترونیکی خرید کتاب خبر داد.

حسین‌پور درباره تعداد ثبت‌نام کنندگان بن‌کارت‌های الکترونیک کتاب گفت: تا صبح امروز شنبه(۵ اردیبهشت ماه) ۱۷۰ هزار نفر برای تهیه بن الکترونیکی خرید کتاب در سایت ثبت نام کرده‌اند.

 

 

ساخت تیزر بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران

 

 مجید پریخواه مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری قاب سبز از پایان ساخت تیزر بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در آینده نزدیک خبر داد.

 

بازدید سرزده علیرضا شایق از سه کتابخانه کرمانشاه

 

علیرضا شایق مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در بازدید از سه کتابخانه عمومی شهر کرمانشاه گفت: دغدغه ما ارتقاء وضعیت کتابداران کتابخانه های عمومی، احترام و تکریم آنهاست.

 

اولین نشست حلقه مطالعاتی ماد، برگزار شد

 

اولین نشست «حلقه مطالعاتی ماد» که همزمان با بزرگداشت درگذشت دکتر عباس حری استاد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی و موسس حلقه مطالعاتی ماد، روز پنجشنبه ساعت ۱۳ در کتابخانه حسینیه ارشاد با حضور دکتر یزدان منصوریان، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، وفا قبادپور، دبیر نشست، مهرناز خراسانچی، رئیس کتابخانه حسینیه ارشاد و جمعی از اساتید و متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی برگزار شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: