درخشش کودکان ایرانی در مسابقه نقاشی «هیکاری» ژاپن

 

به گزارش لیزنا، کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مسابقه بین ‌المللی با موضوع «کشاورزی، زمین زراعی، طبیعت، محیط زیست، مردم و خانواده» که در سال 2014 در کشور ژاپن برگزار شد، دو نشان طلا، یک نقره، پنج برنز و یک دیپلم افتخار را از آن خود کردند.

 

در مسابقه بین ‌المللی نقاشی انجمن «هیکاری» ژاپن، نسرین محبوب 12 ساله از شهرستان پارس ‌آباد اردبیل و محبت چنگیزی 13 ساله از بهبهان خوزستان، جایزه طلا را دریافت کردند.

 

همچنین جایزه نقره این مسابقه  به  یگانه پوتباشی  8 ساله از شهر هوانیروز استان کرمانشاه، تعلق گرفت.

 

پنج جایزه برنز نیز به  ترانه حاجی‌نجف  6 ساله از شهر اهواز در خوزستان، یسنا شکرزهی 8 ساله از زاهدان در سیستان و بلوچستان، نرجس سیدنژاد  15 ساله از مشهد خراسان شمالی، حسین نیری 11ساله از کوزران کرمانشاه و باران نظری  7 ساله از شاهین‌ شهر اصفهان، اختصاص یافته است.

 

امیرحسین موسوی ‌راد 9 ساله از شهر بهبهان خوزستان نیز دیپلم افتخار این رقابت هنری را از آن خود کرده است.

 


در مجموع، 23 هزار و  868 اثر از 83 کشور جهان به دبیرخانه مسابقه ارسال شده بود و این درحالی است که کانون با ارسال هزار و  370 اثر نقاشی در این مسابقه هنری شرکت کرده است.


این مسابقه در مجموع 20 جایزه طلا، 40 جایزه نقره، 60 جایزه برنز و 80 دیپلم افتخار به شرکت کنندگان اهدا می ‌کند.

 

گفتنی است در این رقابت هنری، کودکان و نوجوانان ایرانی در 20 سال گذشته، به دفعات زیاد، موفق به دریافت جوایز ارزشمندی شده‌اند.